Wednesday, July 2, 2008

Διασαφήνιση όρων

Kοίτα που τελικά κανένας υπουργός δεν έχει εμπλακεί στην ιστορία με τις μίζες. Είμαι πολύ χαρούμενος που όλοι αυτοί οι αγέρωχοι στρατηλάτες του έθνους μας δεν δωροδοκούνται, δεν ενδίδουν σε πειρασμούς, δεν καβαντζώνουν, αντιθέτως χαράζουν το δρόμο της αλήθειας και της δικαιοσύνης.

Βέβαια δεν έχουν βρει ακόμα τον μυστηριώδη υπουργό, το σκαιό πρόσωπο, αυτόν που έκανε ένα ταξίδι στη Γερμανία το 2005, αλλά τι σημασία έχει; Ακόμα και αν ανακαλύψουν ποιος είναι, αναμφισβήτητα ο περήφανος προεστός δε θα έχει διαπράξει κανένα αδίκημα, ειδικά αν είναι ξάδερφος του Πρωθυπουργού.

Έχω όμως μια απορία. Από τις τέσσερις κατηγορίες που απαγγέλθηκαν επί παντός επί στητού, η μία έχει να κάνει με ένα παράξενο αδίκημα. Παθητική και ενεργητική δωροδοκία λέγεται, και μάλιστα μαθαίνω πως μπορεί να διαπραχθεί είτε κατά μόνας είτε από κοινού. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι είναι αυτό το αδίκημα και πως στο καλό κάποιος υποπέφτει σε αυτό;


12 Comments:

Dr_MAD said...

Εγώ πάντως (προς ενημέρωση -και για να υπερασπιστώ το όνομα που χτίζω στην πιάτσα) είμαι αποκλειστικά ενεργητικός δωροδοκούμενος. Ενα λαϊκό αγόρι, άλλωστε, μόνο top δωροδοκούμενο θα μπορούσε να είναι

PS: Και δεν έχω κλειστοφοβικά σύνδρομα. Είμαι ανοιχτός (σε όλα -μου)

Hfaistiwnas said...

Πρώτη φορά το ακούω...
Κάποιος νομικός ρε παιδιά!
Καλημέρα!!!

revqueer said...

Παθητική δωροδοκία στον ιδιωτικό τομέα στοιχειοθετείται όταν πρόσωπο, εκ προθέσεως, κατά την άσκηση των επαγγελματικών του δραστηριοτήτων, απευθείας ή μέσω τρίτου, ζητεί ή αποδέχεται μη οφειλόμενη παροχή οιασδήποτε φύσεως ή δέχεται υπόσχεση παρόμοιας παροχής, είτε για τον εαυτό του είτε για τρίτον, προκειμένου να τελέσει ή να μην τελέσει πράξη κατά παράβαση των καθηκόντων του.

Ενεργητική δωροδοκία στον ιδιωτικό τομέα στοιχειοθετείται όταν οιοσδήποτε, εκ προθέσεως, απ' ευθείας ή μέσω τρίτου, υπόσχεται ή προτείνει σε πρόσωπο, μη οφειλόμενη παροχή οιασδήποτε φύσεως ή προβαίνει σε παρόμοια παροχή, είτε για τον εαυτό του είτε για τρίτον, κατά την άσκηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων αυτού του προσώπου, προκειμένου τούτο να τελέσει ή να μην τελέσει πράξη κατά παράβαση των καθηκόντων του.

Αυτά απ' το νετ τα βρήκα. Εγώ προτιμώ να είμαι vers στις δωροδοκίες μου.

Hfaistiwnas said...

axa... πολύ καλά λοιπόν...

Nicholas said...

Ω ναι είμαι και μεγάλη φίρμα :)))

(Είναι να μην καβαλήσω το καλάμι... μετά, τρεχάτε χωριανοί και ποιος με πιάνει)

http://www.bigpiney.com/events/chuckwagondays/scr-lbrodeo2005-1.jpg

gay super hero said...

Αν όμως αποφασίσω να δωροδοκήσω εγώ τον Mad αυτόματα θα μετατραπεί σε παθητικά δωροδοκούμενο. Which is the whole point really ;-)

gay super hero said...

Επίσης δεν γνωρίζω αν αναφέρει κάτι ο νόμος για το τρίγωνο της δωροδοκίας. Δηλαδή εκεί που εγώ δωροδοκώ παθητικά τον Mad, έχετε ο Mr Wrong και με δωροδοκεί ενεργητικά. Ενδεχομένως θα πρέπει κάποιος νομομαθής να μας διαφωτίσει για το κατά πόσο αυτές οι πράξεις είναι ποινικά κολάσιμες ή αντιθέτως αν θεωρούνται τελείως ακόλαστες.

hourglass said...

Κάποιος πρέπει επιτέλους να ειδοποιήσει τον Άνθιμο και τον Αμβρόσιο, τι παρακμή είναι αυτή..! :P

g for george said...

Τα σχόλια όλα τα λεφτά!

tovenito said...

γίνεται δωροδοκία κατά μόνας; η δωροδοκία δεν προϋποθέτει έναν πομπό κι ένα δέκτη;

Provato said...

εγώ μπορώ να παραμείνω vers δωροδοκούμενος; δεν μπορώ με τις ταμπέλες. βαριέμαι.

Κώστας said...

Αφορμή ψάχνατε να πείτε το ρόλο προτίμησης σας στο κρεβάτι μερικοί :p

Related Posts with Thumbnails