Monday, September 22, 2008

Best Movies 1981 - 1990




1. Βlade Runner 1982

Στα γυρίσματα γινόταν χαμός. Το συνεργείο κυκλοφορούσε με μπλουζάκια που έβριζαν την παραγωγή, ο Χάρισον Φορντ μάλωνε καθημερινά με τον Ρίντλεϊ Σκοτ, με τη συμπρωταγωνίστρια του Σον Γιανγκ αντάλλαζαν κουβέντες μόνο στις σκηνές που είχαν μαζί.
Βγαίνει η ταινία και εκεί γίνεται ο χαμός. Κράξιμο από κριτικούς, εισπρακτική αποτυχία.

Τα πάντα αλλάζουν μετά από 10 χρόνια, το 1992 μετ το νέο μοντάζ. Η ταινία, που είναι βασισμένη στο Do Androids Dream of Electric Sheep? του Φίλιπ Ντικ, αποκτά την αίγλη που της αρμόζει, απλά διότι είναι μια πραγματικά εξαιρετική δουλειά. Ο συμβολισμός της έγινε αιτία για μακροχρόνια διαμάχη ανάμεσα στους θαυμαστές της. Μερικοί υποστηρίζουν πως η ταινία αναφέρεται υποσυνείδητα στη θρησκεία και δίνουν δύο παραδείγματα για αυτό. Σε μια σκηνή ο Ρούτγκερ Χάουερ τρυπά το χέρι του με ένα καρφί, πιθανόν για να αναπαραστήσει τη σταύρωση, ενώ σε μια άλλη ο Τζο Τάρκελ, ο δημιουργός των αντιγράφων εμφανίζεται σαν μια θεϊκή φιγούρα που παρακολουθεί όλα του τα δημιουργήματα.



2. Frances 1982


To σενάριο έγραψε ο Νίκολας Καζάν, γιος του Ελία, ο οποίος είχε συνεργαστεί με την πραγματική Φράνσις Φάρμερ σε κάποιες ταινίες του. Αυτή ήταν μια Αμερικάνα ηθοποιός που έγινε γνωστή γιατί αντιμετώπισε πολλά προβήματα στη ζωής της, κυρίως ψυχικής υγείας. Η Τζέσικα Λανγκ είναι πανέμορφη, από τις λίγες φορές που έκλαιγα σε ταινία επειδή με συγκλόνισε μια ερμηνεία.

3. O Tέταρτος Άνθρωπος 1983


Το αποκορύφωμα της ευρωπαϊκής δουλειάς του Πολ Βερχόφεν, πριν μετακομίσει στο Χόλιγουντ και κάνει το Showgirls. Διαστροφική ενέργεια και αμφιβολίες γεμίζουν όλα τα πλάνα. Η ταινία βρίθει από σεξουαλικά και θρησκευτικά υπονοούμενα τα οποία εγώ δεν έπιανα γιατί ήμουν πολύ πιτσιρικάς όταν την είδα, παρόλα αυτά μου είχε κάνει τόσο εντύπωση, ειδικά η σκηνή όπου ο πρωταγωνιστής συγγραφέας φαντασιώνεται ένα τεκνό που γουστάρει σαν Εσταυρωμένο Χριστό και πάει και του φιλάει τα πόδια.

4. Τα Πέτρινα Χρόνια 1985



Η πρώτη ταινία που είδα σε αίθουσα κινηματογράφου. Έχουν περάσει 22 χρόνια, αλλά το θυμάμαι σαν να είναι τώρα. Με πήγαν η μαμά και ο μπαμπάς στο Ναυαρίνο, που πλέον δεν υπάρχει, και ακόμα βλέπω μπροστά μου την κόκκινη βελούδινη κουρτίνα. Εκεί είδα για πρώτη φορά τη Θέμιδα Μπαζάκα και ερωτεύτηκα το κλας που εκπέμπει. Αργότερα πήρα και τη μουσική του Σπανουδάκη σε κασέτα, ήταν το πρώτο σάουντρακ που απέκτησα, πάρτο κι εσύ αν θέλεις.


5. Οι μάγισσες του Ίστγουικ 1987


Οι τρεις μάγισσες της ταινίας είναι οι Alexandra Medford, Jane Spofford, και Sukie Ridgemont τις οποίες υποδύονται αντίστοιχα οι Cher, Susan Sarandon και Michelle Pfeiffer. Όταν κάνανε το κάστινγκ για την ταινία πρότειναν στη Σερ να παίξει την Τζέιν. Αυτή, μεγάλη ντίβα τότε, προτίμησε το ρόλο της Αλεξάνδρα. Το πρόβλημα ήταν ότι είχαν προσλάβει τη Σούζαν Σαράντον για να υποδυθεί την Αλεξάνδρα. Της ανακοίνωσαν αυτή την αλλαγή την πρώτη μέρα των γυρισμάτων. Το Σουζανάκι το βούλωσε, είναι υπεράνω, την πάω τρελά, πως να το κάνουμε.

6. Επικίνδυνες σχέσεις 1988



Θα άξιζε να μπει στο τοπ 10 μόνο για το βλέμμα της Γκλέν Γκλόουζ στην τελευταία σκηνή που ξεβάφεται μπροστά στον καθρέφτη.

7. Dead Poet’s Society 1989

Κλασσικά πράγματα. Να σου πω μόνο ότι το Carpe Diem το λάνσαρε πρώτος ο Οράτιος, Ρωμαίος λυρικός ποιητής. Κλάμα όταν το είχα δει...... με τους κουβάδες. Τελικά έκλαιγα πολύ σε εκείνη τη δεκαετία. Τώρα προτιμώ να γελάω.

8. Ο πόλεμος των Ρόουζ 1989






Υπόδειγμα καλής κωμωδίας, ωραίες ατάκες, ευρηματικό σενάριο, ότι καλύτερο για ΑΝΤ1 μεσημέρι Κυριακής.



9. Pretty Woman 1990




Οκ, πες ό,τι θες, ντρέπομαι αλλά το παραδέχομαι. Απλά λατρεύω όλη την ταινία, την έχω δει άπειρες φορές, αγαπημένες σκηνές όταν πηγαίνει στο μαγαζί στην σνομπαρία πωλήτρια που της λέει Δε μου λες κούκλα, με προμήθεια δουλεύεις; και όταν η φίλη της λέει σε ένα ηλικιωμένο καλοβαλμένο ζευγάρι στο λόμπι του ξενοδοχείου Σε παίρνω με 30 δολάρια, με 50 θα βλέπει και η γιαγιά.


10. Edward Scissorhands 1990



Δε νομίζω να είμαι προκατειλειμένος όταν λέω ότι αυτό είναι ένα από τα πιο όμορφα παραμύθια που έχουν φτιαχτεί ποτέ. Ίσως είναι ο πιο αντιπροσωπευτικός Μπάρτον που υπάρχει καθότι όλοι είναι εδώ. Ντεπ, Έλφμαν, ακόμα και η Γουινόνα. H αγαπημένη μου σκηνή από την ταινία και ένα από τα πιο ωραιότερα μουσικά κομμάτια του Έλφμαν.

29 Comments:

Hfaistiwnas said...

Έχω δει μόνο το Pretty woman και τους χαμένους ποιητές.. Μου άρεσαν και τα δύο.. ! :)
Καλησπέρα!

Maria Mikro Analogo said...

Επίσης, το Blade Runner ήταν η πρώτη ταινία που εισήγαγε διαφημίσεις κατά τη διάρκεια της πλοκής. Ποιο ήταν άραγε αυτό το διάσημο γιαπωνέζικο ουίσκυ που υπήρχε σε γιγαντοαφίσα σε κάποιο από τα κτίρια της πόλης;
Αν εξαιρέσουμε το Pretty Woman, συμφωνώ σε όλες τις υπόλοιπες ταινίες! Στη θέση της θα συμπλήρωνα το υπέροχο Amadeus.
Καλή εβδομάδα να έχουμε :)

sea-dreamy said...

Γεια χαρά, είσαι σίγουρος ότι τα Πέτρινα χρόνια τα είδες στο Ναυαρίνο και όχι στο Ανατόλια?

tovenito said...

τα πέτρινα χρόνια ήταν η πρώτη που είδα κι εγώ στο σινεμά!!!
το σινεμά ο παράδεισος που είναι οέο; αν δεν κάνω λάθος τέλη 80 βγήκε

mahler76 said...

Τα Πέτρινα χρόνια είναι η μόνη που δεν έχω δει. Τέλειες πάντως οι ταινίες.

gatti said...

ΣΕ ΛΑΤΡΕΥΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!

Τι ποστ από τα παλιά είναι αυτό;

Blade runner αγαπημένο. Ο Ρούγκερ Χάουερ, φοβερός, η Σον Γιανγκ τέλεια. Την έβλεπα και σκεφτόμουν πως αυτό το ίδιο ψυχρό απαθές βλέμμα πρέπει να είχε όταν έστελνε τις φωτογραφίες, τα ραβασάκια με το αρρωστημένο περιεχόμενο και την κούκλα βουντού στον πρώην μνηστήρα της και από τους πολύ αγαπημένους μου ηθοποιούς, Τζέιμς Γουντς. Αυτή η ταινία είναι μια δεκαετία μόνη της!!!


Αγαπημένη και η Φράνσις και οι Επικίνδυνες σχέσεις. Ο απόλυτος ψυχάκιας με την εκπληκτική προφορά ο Μάλκοβιτς, αλλά κανένας δεν μπορεί να φτάσει τον Τζακ όταν "τσαλακώνεται", κάτι που κάνει ΚΑΙ στις Μάγισσες του Ιστγουϊκ.
Κι εγώ αγαπάω Σούζαν Σάραντον. Ξέρεις σε ποια ταινία την είχα πρωτοδεί και είχα καταλάβει ότι θα την αγαπήσω πολύ; Σε μια κλασική αμερικάνικη, το Bull Durham (η Κυρία και ο Ταύρος)με Κέβιν Κόστνερ και Τιμ Ρόμπινς.

Κι εγώ λατρεύω την Pretty Woman κι ας λένε ό,τι θέλουν (πόσο θα ήθελα να έχω την άνεση να μπω σε ένα κατάστημα ρούχων και να τα σηκώσω ΟΛΑ!), αλλά και την συγκεκριμένη σκηνή στον Ψαλιδοχέρη.

Είσαι τρυφερός, είσαι ρομαντικός, είσαι σκληρός, είσαι ...ιντριγκαδόρος, είσαι ροκ είσαι ...ΟΛΑ!

ΣΕ ΠΑΩ!!!!!

ΠΑΥΛΟΣ said...

Τι να πρωτοδιαλέξω, τι να πρωτοθυμηθώ!!!

Μακράν βέβαια το Βlade Runner, αλλά ώρες λατρεμένες!!!

Nicholas said...

Dead poet's society, ήταν το δικό μου ντεμπούτο στη σκοτεινή αίθουσα :)

Dr_MAD said...

Pretty Woman

κοζ αι εμ

[θυμίσου τη Μαρούσκα στους 2 ξένους να το προφέρει]

Wrong Guy said...

hfaistiwnas ε δες και τίποτα άλλο,μόνο τα κλισέ έχεις δει!

maria έχεις δίκιο,κάπου το είχα διαβάσει αυτό-δώσε άλλη μια ευκαιρία στο Τζουλάκι!

sea dreamy είμαι σίγουρος,γιατί έχω πολύ καθαρή την εικόνα,παρόλο που έχουν περάσει ΤΟΣΑ χρόνια.ε,καλά,όχι και ΤΟΣΑ ;-)

tovene έχουμε πολλά κοινά,σε λίγα χρόνια θα γίνεις και εσύ των 'κυκλωμάτων'να το δεις

mahler αξίζει,για ιστορικούς λόγους,αν βαριέσαι πάλι,θα το καταλάβω

gatti είσαι η πιο πιστή μου φαν,με αρέσει πολύ ο Γουντς,δεν το ήξερα ότι τα είχε με την Γιανγκ,ήταν πολύ περίεργη αυτή-η Κυρία και ο Ταύρος???σκέψου ότι εκεί λανσάρανε τον Ρόμπινς σαν σεξ σύμπολ,αυτό και μόνο την κάνει λίγο...ιδιαίτερη!

pavlos ήταν ωραία δεκαετία και μουσικά και κινηματογραφικά

nicholas κοντά είμαστε ;-)

mad ήμουν ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι αυτή θα διάλεγες από όλες!

cobden said...

Να'μαι κι εγώ :)
Όλες οι ταινίες που διάλεξες είναι πολύ καλές!Ειμαι απαράδεκτος που δεν έχω δει ακόμη τον ΤΕΤΑΡΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ!Είμαι φαν του Βερχόφεν, απ'οτι κατάλαβες!
Θα πρόσθετα το ΣΙΝΕΜΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, το αριστουργηματικό ΜΠΡΑΖΙΛ , την ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ, τον Ε.Τ., τους ΙΝΤΙΑΝΑ ΤΖΟΟΥΝΣ(ουφ, τελικά, είχε πολλές καλές ταινίες αυτή η δεκαετία!)

gatti said...

Αν τα είχαν λέει; Γουντς και Σον Γιανγκ είχαν μια θυελλώδη ερωτική σχέση που έληξε δραματικά με παρενοχλήσεις από μέρους της. Λένε μάλιστα πως η ιστορία τους ενέπνευσε τον σεναριογράφο της "Ολέθριας Σχέσης" με την Γκλεν Κλόουζ και τον Μάικλ Ντάγκλας.

Οταν της δόθηκε, μάλιστα ευκαιρία να αναφερθεί στο ειδύλλιό τους,
δεν δίστασε να πει, ότι ο Γουντς "δεν ήταν συναισθηματικά ικανός να συνάψει μακροχρόνια σχέση ούτε με το πόμολο μιας πόρτας", συμπληρώνοντας ότι "ο Θεός θα είχε υπάρξει ελεήμων αν τον είχε προικίσει με ένα μικροσκοπικό πέος, ώστε να τον άφηνε να συνεχίσει ανενόχλητος την ζωούλα του".

jg said...

to pretty woman den einai kapws?
ok, mia poutana pou erwteuetai...whatever!!lol
den tis exw dei oles alla polemos twn rose kai scissorhands maresan poly!!!

gay super hero said...

Επικίνδυνες Σχέσεις νούμερο ένα όλων των εποχών!

Το Pretty Woman και τον Κύκλο των χαμένων κορμιών δεν τα σχολιάζω γιατί είμαι μια Q-ρία ;-Ρ

[Και εμείς σε προτιμάμε όταν γελάς :-)]

hourglass said...

Εξαιρετική και πολυσυλλεκτική η δεκάδα σου, κάλυψες μια δεκαετία μάλλον φτωχή κινηματογραφικά σε σχέση με τα 70'ς και 90'ς.
Αλήθεια oh captain, να θεωρήσω απλή παράλειψή σου την απουσία του αριστουργηματικού Ραν?

(εμένα η πρώτη ταινία πάντως σε σινεμά ήταν το Ρότζερ Ράμπιτ...)

Anonymous said...

exw dei mono ta dyo teleytaia kai mporw na pw pws moy aresan poly

Wrong Guy said...

cobden να δεις τον 4ο άνθρωπο ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ,το Μπραζίλ στο παρά πέντε δεν μπήκε στη δεκάδα μου,δε σχολίασες ότι η πρώτη ταινία που είδε έβερ είναι άκρως πολιτική ;-)

gatti το imdb είσαι;να σου πω,ανακάλυψα πρόσφατα το Rotten tomatoes και έχω ενθουσιαστεί,δε γράφεσαι να γίνουμε και εκεί φίλοι;

povofag ε αυτό είναι το θέμα.ότι ερωτεύεται μια πουτάνα ένας πλούσιος.η ονείρωξη κάθε πεζοδρομίου

gay super hero βλέπω,όπου ανωμαλία και διαφθορά (aka Επικίνδυνες Σχέσεις) μέσα εσύ.επίσης το σχόλιο για το γέλιο,ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ!!!!

hourglass γενικά μου αρέσει ο Κουροσάβα και το Ραν για μένα είναι η καλύτερη του,αλλά στη λίστα βάζω τις πιο αγαπημένες μου,όχι τις καλύτερες

fei είμαι Μπάρτον φαν,πως να το κάνουμε

musicbug said...

Poly kalo to afierwma stis tainies aytes, exeis poly kalo gousto kai dialekses poly idieteres tainies, i kathe mia sto eidos tis. Symfwnw gia ton Psalidoxeri, exo kollima me tin tainia ayti! Den exw dei tis 4 prwtes pou anafereis, alla tha tis anazitisw giati gia na tis exeis sto top you know better:-)

gay super hero said...

Καλά ότι πεθαίνω για ίντριγκα, πούδρα και στενά μπουστάκια αυτό είναι γνωστό ;-)

Το άλλο δεν τό πιασα :-Ι

uberbastard said...

Η λιστα σου,οπως ολα τα ενδιαφεροντα πραγματα, ειναι πολυ προσωπικη και γι'αυτο πολυ πετυχημενη.

...in the end, I distilled everything to one wonderfully simple principle: win or die.
Επικινδυνες σχεσεις

I've seen things you people wouldn't believe. All those moments will be lost ... in time, like tears ... in rain.
Time ... to die.
Βlade runner

Anonymous said...

Re paidi m ithela na se rwtisw kai xwris parexigish, ama eisai gay ! kai na s pw thn alithia dn exw kanena provlima me tous gay, apla ta les ola poly wraia kai exeis kai dikio !!!!
Kostas

orestis said...

Το συγκεκριμένο ποστ μου αρέσει για ένα λόγο....μπορώ επιτέλους να πω.....τις έχω δει όλες....χαχαχαχα

Wrong Guy said...

music bug με τιμάει το γεγονός ότι με εμπιστεύεσαι,αν δε σου αρέσουν οι ταινίες,μην έρθεις πίσω κράζοντας!

gay hero εννοώ ότι και εμείς σε προτιμάμε όταν χαμογελάς και δεν είσαι bitchy ;-p

uberbastard χαίρομαι γιατί διάλεξες ατάκες από τις 2 ίσως πιο αγαπημένες μου ταινίες, όχι μόνο από τις 10,αλλά από το overall τοπ ταινιών μου

Κώστα ε,για να τα λέω ωραία και να έχω και δίκιο,μάλλον γκέι θα είμαι

Orestis λοοοολ,είδες,ποτέ δεν είναι αργά!

Neverlandean said...

WHERE THE FUCK IS AMERICAN BEAUTY??? :(

nikisot said...

pretty woman ax

Aντώνης said...

Από τον Κύκλο των χαμένων ποιητών και μετά σε παρακολουθώ. Αγαπημένη ταινία! Όπως και το Pretty woman, Ο Ψαλιδοχέρης και φυσικά οι επικίνδυνες σχέσεις!

turigr said...

Πολύ καλές οι επιλογές σου. Εκτός απο τον 4ο άνθρωπο, τις έχω δει όλες και μου άρεσαν για διαφορετικούς λόγους η καθεμιά. Το μουσικό κομμάτι του Ψαλιδοχέρη που αναφέρεις είναι από τα αγαπημένα μου, όπως και η μουσική του Vangelis του Blade Runner.

Wrong Guy said...

never στο 1999

moody τι άμο

antonis κάτι παραπάνω θα ξέρεις εσύ σαν ειδικός

turigr σωστός!Ο Βαγγελάκης,όταν μου άρεσε ακόμα,μετά έγινε λίγο πιο ηθικοπλαστικος ;-p

a female Darcy said...

anameno tin teleutaia dekaetia...kai mpoo na madepso merikes pou tha einai sti lista sou

Related Posts with Thumbnails