Thursday, August 2, 2007

Γιατρέ μου, ερωτεύτηκα μια πόλη!

'Εχω ακούσει ότι άντρες ερωτεύονται άντρες.
Άντρες να ερωτεύονται πρόβατα (σε ταινίες του Γούντι Άλεν).
Το δέχομαι.
Αλλά άντρες να ερωτεύονται πόλεις;!;!;
Που ζούμε;


Και το όνομα αυτής..............


Barcelona



Έγινε η αγαπημένη μου πόλη με την πρώτη ματιά. Έχει όλα τα στοιχεία που αγαπάω να βιώνω με πρωτεύοντα την τέχνη και τη χαλαρότητα. Oι άνθρωποι αναπνέουν τέχνη, βρίσκεται παντού, είναι απλοί, χαλαροί σαν να κάνουν συνεχώς διακοπές.


Κεντρικός δρόμος της Βαρκελώνης η Las Ramblas ενώνει τη μεγάλη πλατεία Placa Catalunya με το λιμάνι. Θεωρείται κομβικό σημείο της πόλης και προσελκύει ορδές τουριστών. Προσωπικά δε με ενθουσίασε, τη βρήκα μαζική και μου θύμισε Ομόνοια στα χειρότερα της. Ο Σύλλογος Φίλων της Las Ramblas έχει προτείνει στην Ουνέσκο να γίνει τόπος Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Μην τρελαθούμε!



















Η Santa Maria del Mar ο ωραιότερος καθεδρικός της πόλης στην καρδιά της γοτθικής συνοικίας.






Η Placa Catalunya κάτι σαν τη δικιά μας πλατεία Συντάγματος. Περίπου.




Το Μuseu Militaire, ένα υποχθόνιο κάστρο που βρίσκεται στην κορυφή του λόφου Montjuic είναι πλέον το πολεμικό μουσείο. Εκεί μπορείς να απολαύσεις μια από τις ωραιότερες θέες της πόλης.









Το γήπεδο Camp Nou της ομάδας Barcelona προσφέρει και τουρ στα αποδυτήρια. Δεν ξέρω τι γίνεται εκεί, δεν πήγα. Αλλά μόλις βρήκα ένα καλό λόγο για να ξαναπάω Βαρκελώνη.







H αρχιτεκτονική είναι ένα θεμελιώδες ζήτημα της πόλης. Ο συγκεκριμένος ήταν ο πρώτος ουρανοξύστης που χτίστηκε στην πόλη, στα τέλη του 1800, έδωσε έναν αέρα πρωτοπορίας στη Βαρκελώνη και θεωρούνταν εξαιρετικά προχωρημένος για την εποχή του.

Το ωραίο στην πόλη αυτή είναι ότι σε κάθε γωνιά σε περιμένουν εκπλήξεις. Εδώ κάποτε λίμναζε μια υποβαθμισμένη συνοικία, η οποία άλλαξε όψη για τους Ολυμπιακούς. Οι παλιές ράγες του τραίνου που διέσχιζε τη γειτονιά μεταμορφώθηκαν σε ένα ιδιαίτερο γλυπτό.






Το Torre Agbar είναι το νέο σήμα κατατεθέν της πόλης. Είναι το κτίριο της δημόσιας επιχείρησης ύδρευσης. Το αποκαλούν πούρο και το βράδυ είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό.












Ο αγαπημένος μου ζωγράφος έχει κάνει και δώρο στην αγαπημένη μου πόλη. Ο Roy Lichtenstein το ονόμασε "Κεφάλι της Βαρκελώνης" και βρίσκεται στο καινούριο λιμάνι.


Βλέπεις τη στήλη του Κολόμβου σε λιμάνι της Μεσογείου, ξέρεις πως οι Ισπανοί ήταν μεγάλοι θαλασσοπόροι, η πρώτη σκέψη που κάνεις είναι πως ο Χριστόφορος δείχνει προς Αμερική.

Λάθος!

Κανείς δεν ξέρει γιατί ο καλλιτέχνης τον έβαλε να δείχνει προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.


Ο "Χαρούμενος Αστακός" χαιρετά τα κύματα και κοροϊδεύει τα αμέτρητα εστιατόρια με θαλασσινά που κατακλύζουν την περιοχή.



Ο Frank Gehry τοποθέτησε πάνω από το καζίνο αυτό το ακέφαλο ¨Χρυσόψαρο" για να μας θυμίζει ότι τα μεγάλα ρίσκα σου κόβουν το κεφάλι! Μα όλοι οι αγαπημένοι μου έχουν κάνει κάτι για αυτή την πόλη;


Το συγκεκριμένο Πύργο Τηλεπικοινωνιών τον έχει σχεδιάσει ο Καλατράβα, είναι κάτι σαν το δικό μας Πύργο του ΟΤΕ στην Έκθεση, μόνο που είναι λίγο πιο μίνιμαλ, και δε γυρίζει γύρω γύρω.

Στην πλατεία Μιρό συναντάς το παραπάνω γλυπτό το οποίο ονομάζεται "Γυναίκα με καπέλο".


Και για την ιστορία, μια φωτογραφία ενός τυπικού δρόμου της Βαρκελώνης. Στη μέση πεζόδρομος, δεξιά και αριστερά δέντρα, δυο λωρίδες μονής κατεύθυνσης, πεζοδρόμια τεράστια και ποδηλατόδρομοι. Παντού ράμπες. Τόσα καροτσάκια δεν έχω ξαναδεί πουθενά στους δρόμους. Τα φανάρια των πεζών δεν είχαν μόνο το Σταμάτη και το Γρηγόρη. Είχαν και ένα τρίτο φανάρι για τα ποδήλατα.


Εννοείται ότι ο τουρισμός, η συγκοινωνίες, οι τιμές δεν έχουν καμία σχέση με Ελλάδα. ΜΑ ΚΑΜΙΑ!!! Οι Ισπανοί είναι ευγενέστατοι και προσωπικά δε φοβήθηκα ούτε μια φορά παρόλο που ήμουν υποψιασμένος. Θα σχολιάσω ξανά το γεγονός πως δεν είχε κανείς τουπέ, ούτε καν οι πωλητές στου Burberry. Και αν δεις το Burberry της Βαρκελώνης θα καταλάβεις γιατί ίσως θα μπορούσαν να έχουν τουπέ. Αλλά σε πληροφορώ πως οι πωλήτριες στην Εγνατία έχουν πιο έντονο υφάκι.

Εγώ φταίω που ξενέρωσα τώρα που γύρισα Θεσσαλονίκη;

28 Comments:

orestis said...

Τι έξοχες φωτό!

Τι απίστευτα πέρασες!!

Την επόμενη φορά θα με πάρεις και μένα!!!

Και μένα οι αγαπημένοι μου καλλιτέχνες είναι Ισπανοί.

Neverlandean said...

Αχχχχ! Barcelona! Heaven On Earth!
Ο αγαπημένος μου προορισμός (μετά τη New York). Ας συνωμοτήσει το σύμπαν να πάω! Orestis, κάνε τα κοννέ σου. :)

Πες μου ότι παντρευτήκατε κιόλας με τον Φάτσα!!! Πες το μου αυτό! :PPPP

Neverlandean said...

Άσχετο τώρα αλλά το επόμενο τραγούδι που θα μεταφράσεις στην ελληνική μπορεί να είναι η ομπρέλα της τσουλοΡιάνας που μας τα 'πρηξαν ένα καλοκαίρι; Περιμένω καλή δουλειά ε, ξέρεις εσύ...

Besitos y abrazitos! :)

λολιτα said...

πολυ ωραιες φωτο..

και οντως μετα απο αυτο ειναι λιγο ξενερωμα η θεσνικη!

Provato said...

συγνώμη που πετάγομαι σαν την πούτσα αλλά άντρες να ερωτεύονται πρόβατα δεν συμβαίνει μόνο σε ταινίες του Γούντη.


χμ χμ χμ! :-)

zekia said...

ax nai einai poly wraia h barkelwnh. makari na mporesw kai gw na paw kapote

Wrong Guy said...

Provatako το σκέφτηκα όταν το έγραφα! Άντε να προσθέσω και"στα καλαίσθητα μπλογκ" τότε.

One Big DJ said...

Κατάθλιψη. Τώρα. Σπαρακουάκ!!!

Nikos said...

Φαίνεται να πέρασες εξαίσια!

Θέλω και εγώ να πάω κάποια στιγμή. Μπορεί να πάρω τον Μίθρα και να πάμε..

Lorelei Am Rhein said...

Από ταξίδια καλά πήγαμε!
Μόλις γυρίσαμε ξενερώσαμε όλοι...

Πολύ ωραίες φωτογραφίες!

Cookie Basher said...

Ooh nicey nicey!!
πωπω Βαρκελώνη θα έμενα (αν δεν είχε ζέστη)
Επίσης, αυτό με το τουπέ..στην Ελλάδα εννοείται συμβαίνει κατ' εξαίρεση!
Και στη Βρυξέλλα το ίδιο, δε σε κοιτάνε από πάνω μέχρι κάτω με ξινή ευγένεια.
Από ξενέρωμα επιστροφής, άσε το βλέπω να 'ρχεται..!

PETRITO ZEZUS said...

Ωραία πλοήγηση στην πόλη.
Εντυπωσιακός ο ουρανοξύστης.
Να ξαναπάς!
cu

nikisot said...

de to syzhtw!!h bartkelwnh einai h agaphmenh mou eyrwpaikh polh!!ektos ths omorfias kai ths kalais8hsias exei ena 8etiko vibe pou phgazei apo tous an8rwpous!!!aaaaxxx 8elw na 3anapaw:):):)

Keen On Boys said...

aaaa pote hrthes esy? welcome back :)

Ki egv thelw Barcelona.. htan na phgainame perysi me kati filous alla dystyxws den ekatse :(

PETRITO ZEZUS said...

p.s γιατί τόση εμπάθεια με την καημένη την Mariah?

kanataki said...

ώστε το ομολογείς πως μπήκες και στα Barberry's??

αυτό περίμενα!



τώρα θα πάω στο σαββατοκυριακό μου ήστυχη,επιτέλους!




υγ γυναίκες με καπέλα και μαλακίες!
υγ Burberry's παιδί μου.Σταθερές αξίες!
υγ και της παγκοσμιοποίησης!!!!

APSOY said...

Την αγαπώ, την αγαπώ, την αγαπώ...
(το λέω και κάνω roll over στο πάτωμα, αγκαλιά με το μαξιλάρι μου, ενώ ακούω mariah)...

Χωρίς πλάκα...
Την αγαπώ αυτή την πόλη...
Για πολλούς κ διάφορους λόγους.
Δεν είναι απίστευτη;
(ναι, είναι)!

ΦΙΛΑΚΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Unknown said...

Aaaaaxxxx PATHA CATALUNYA!!! FOR EVER! :D one of the best memories of my life take place there...

Alla koita, yia pigene sti Cape Town sti Notio Afriki na deis poso pio omorfa einai ekei. That's the city I am in love with. You're not alone ;)

gay super hero said...

Καλώς ήρθες πίσω! Αλλά γιατί δεν βλέπω καθόλου Γκαουντί στις φώτο;

Y.Γ. Όσο για την Ομόνοια, γονατιστός θα έπεφτα να ευχαριστήσω τον Τουτάτη, αν θύμιζε έστω και ελάχιστα την Ράμπλας! Μια δενδροφυτεμένη περαντζάδα στο κέντρο της Αθήνας εμένα δεν θα με χάλαγε καθόλου!

veloz said...

kai an sou pw pws apo osa eida stin ispania i barkelwni mpike triti san poli, meta madriti kai valencia? ta kritiria aforousan kyriws ton kosmo kai ton aera tis polis, gt milwntas gia texni mallon mpainei 2 kai afinei valencia 3i...

g for george said...

Θα ήθελα τόσο να πάω, ρε γμτ....

Και κυρίως να παραστώ σε έναν γάμο. Σε δικό μας γάμο! Και υπόσχομαι να μην κλάψω!

Είμαι τόσο γκέι, τελικά....

One Big DJ said...

LOL :D

Είδωλο said...

Αυτη η γυναικα με το καπελο εκτος του οτι παραπεμπει σε κατι αλλο νιωθω οτι μοιαζει με μια συγχρονη μπαμπουσκα, αλλα στο μεγεθος που ειναι τολμας να την ανοιξεις? Ποσες θα ξεπηδησουν απο εκει μεσα? εχουμε γινει παρα πολλες!

Erisadesu said...

ελπίζω να πήγες με το γραφείο στο οποιο δουλεύω κακομοίρη μου
(τυπική Λίζα πάντα στον κόσμο της)

Haris said...

Φαίνεται υπέροχη. Ήδη ορίστικε ταξίδι προς τα κει...

Fish-bait said...

Αχ θέλω πάω κι εγώωωωωωωωωωωωω!!

Gif Barca plx!!!11!1!

Wrong Guy said...

Never Θα παντρευόμουν και δε θα στο έλεγα;Πρώτος θα το μάθεις και θέλω και καλό δώρο κακομοίρη μου!

Lucy Τα ταξίδια είναι το καλύτερο μου. Στην καθημερινότητα μας τι γίνεται!

Petrito Πλάκα κάνω με τη Μαράια μωρέ. Αν ψάξεις καλά το μπλογκ μου, ίσως βρεις το γιατί.

Basher Πάμε να μείνουμε μαζί Μπάρτσα, να έχω και κανένα γνωστό εκεί!

Super hero Σου έρχεται σε λίγο τρελο αφιέρωμα σε Γκαουντί, καθότι αγαπημένος μου. Γαμώ το dsl μου μέσα.

George Στο έχω ξαναπεί πως ειδικά ΕΣΥ θα είσαι στο γάμο μου!

X oyranoy Σωστή παρατήρηση!

Chan Αν μου έκανες τα εισιτήρια, θα πήγαινα!

Lensman Δεν έχω πάει Ν Αφρική, αλλά για να το λες εσύ κάτι θα ξέρεις!

Τσαπερδόνα αν έμπαινες στα Μπέρμπερι θα πάθαινες πλάκα.Ειδικά ΕΣΥ!!!

Keen on boys Θα πας μικρούλη κάποτε, έχεις πολύ καιρό μπροστά σου και θα είναι το ωραιότερο σου ταξίδι!

Anonymous said...

ki ego thelo na paoooooo!!!!
eidika fetos oloi oi filoi mou k oi gnostoi mou ekei pigane....
ola oraia k kala,alla gia tis ispanides k tous ispanous mou eipan oti den kseroun ti paei na pei "pentikiour".alithevei?

xaxaxaxa.....

Related Posts with Thumbnails