Thursday, August 16, 2007

La Pedrera - Antoni Gaudi


Ο Pedro Milà i Camps ήταν ένας πλούσιος επιχειρηματίας που είχε εντυπωσιαστεί πολύ από τα σχέδια του Βatllό. Ζήτησε λοιπόν από τον Gaudi να χτίσει ένα ακόμα σπίτι στην παρακάτω γωνία της οδού Passeig de Gràcia. Έτσι λοιπόν έφτιαξε αυτό που λέω εγώ Το Σπίτι με τα Απολιθωμένα Κύματα.


H Casa Mila, που είναι πιο γνωστή με το όνομα La Pedrera και σημαίνει Λατομείο, καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο και χτιζόταν από το 1906 εως το 1910. Πρόκειται για ένα οίκισμα με λιγότερο χρώμα αλλά σαφώς πιο εντυπωσιακό σε μέγεθος από το Casa Batllό. Εξωτερικά δεν υπάρχει ούτε εδώ καμία ευθεία γραμμή.

Τα σφυρήλατα μπαλκόνια έχουν σχεδιαστεί από τον Josep Maria Jujol συνεργάτη και φίλο του Gaudi. Προσπάθησαν να θυμίζουν κύματα ωκεανών αν και μερικοί τα βλέπουν σαν σπηλιές σε βράχους. Φυσικά το μέρος είναι World Heritage Site και προστατεύεται από την UNESCO.
























Ο αρχιτέκτονας ενδιαφερόταν πολύ για το φως. Σχεδίασε λοιπόν δύο τεράστιους φωταγωγούς για να βοηθάει τον ήλιο να φτάνει σε κάθε σημείο του ογκώδους κτιρίου.



Από μέσα μπορείς να απολαύσεις μια πανέμορφη θέα της Passeig de Gràcia (ο αγαπημένος μου δρόμος στη Βαρκελώνη Τσαπερδόνα, από τη μια το Batllό και το Burberry και από την άλλη η Pedrera, μόδα και τέχνη, καταλαβαίνεις) και να δεις από κοντά πως είναι τα μπαλκόνια.






































Το σπίτι εσωτερικά είναι επιπλωμένο σαν να ζει μέσα η οικογένεια Mila. Eδώ βλέπουμε την αποθήκη, την κουζίνα, το δωμάτιο υπηρεσίας, το δωμάτιο που δούλευαν (οι Mila ασχολούνταν με υφάσματα) και το μπάνιο.


Το υπερώο είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Μέσα συναντούμε αυτές τις καμάρες που δημιουργούν ανισόπεδη οροφή. Ο χώρος είναι πολύ μεγάλος και εδώ υπάρχει μια έκθεση αφιερωμένη στα έργα και τη ζωή του Gaudi.


















H ωραιότερη ταράτσα που έχω δει στη ζωή μου.








Καταρχάς είναι ανισόπεδη. Βλέπεις παντού κύματα να ανεβοκατεβαίνουν. Είναι φοβερό το πως ο Gaudi δίνει κίνηση σε ένα υλικό στέρεο όπως το τσιμέντο. Σκάλες σε βοηθάνε να μεταφερθείς σε όποιο σημείο επιθυμείς. Οι πολεμιστές - καπνοδόχοι σε προστατεύουν μη χτυπήσεις πουθενά!




























Αυτοί είναι οι δύο φωταγωγοί από την αντίθετη οπτική. Κοιτώντας από πάνω προς τα κάτω το ύψος είναι καθηλωτικό.
















Αυτός εδώ νομίζω είναι ο στρατηγός με τους τέσσερις στρατιώτες που τον ακολουθούν και περιμένουν τις διαταγές του.




Gossip: Την πρώτη φορά που προσπάθησα να επισκεφτώ την Pedrera βλέπω από έξω να περιμένουν ορδές κόσμου. Όταν πλησίασα πρόσεξα ότι κανείς δεν κινούνταν αλλά φαίνονταν σαν κάτι να περίμεναν. Τι;

Την Σκάρλετ Γιόχανσον να βγει!!!

Ο Woody Allen γυρίζει την καινούρια του ταινία στη Βαρκελώνη. Πρωταγωνιστές οι Σκάρλετ Γιόχανσον και η Πενέλοπε Κρουζ. Επίσης και ένας ηθοποιός που μου αρέσει πάρα πολύ, ο Χαβιέ Μπαρδέμ. Περιμέναμε από έξω μπας και φανεί κανείς τους, αλλά το μόνο που είδαμε ήταν κάτι Μερσεντές να πηγαινοέρχονται χωρίς να καταλαβαίνουμε ποιος βγαίνει από μέσα. Αν όμως δείτε την ταινία όταν βγει στις αίθουσες, στη σκηνή στη Pedrera ψάξτε να βρείτε μήπως φαίνεται κανένα ψηλό ξανθό ηλιοκαμμένο αγόρι να χαιρετάει στην κάμερα. Εγώ θα είμαι.




16 Comments:

g for george said...

"Αν όμως δείτε την ταινία όταν βγει στις αίθουσες, στη σκηνή στη Pedrera ψάξτε να βρείτε μήπως φαίνεται κανένα ψηλό ξανθό ηλιοκαμμένο αγόρι να χαιρετάει στην κάμερα. Εγώ θα είμαι".

Ορίστε, κάτι τέτοια λες και μετά ξεχνάμε το υπόλοιπο ποστ!


Φοβερή η ανταπόκριση, πραγματικά.

If...ιγένεια said...

Την ευχαριστήθηκα την βόλτα σου, όπως και την περιγραφή, τις εικόνες και όλο το story. Με έπιασε ναυτια όμως με τόσα κύματα και ανισόπεδες επιφάνειες.. :S Μόλις έφτασα στην ταράτσα.... τα είδα όλα.. :p

Haris said...

Αμα είναι να σου κάτσει η τύχη θα σου κάτσει. Πρώτα η θέα αυτού του θεϊκού κτίσματος και στη συνέχεια, να περιμένεις μπας και δεις μερικούς από τους καλύτερους ηθοποιούς του κόσμου. Δεν καταλάβα το the wrong guy. χιχιχι

zekia said...

φοβερο....

Anonymous said...

Φοβερή η ξενάγηση..

Neverlandean said...

Θέλω να δω το ψηλό ξανθό ηλιοκαμένο αγόρι!!!!!

George μου, ρισπέκτ κι εγώ αυτό σκέφτηκα. :)

Δε μπορούσαν να βάλουν καμπυλωτά ντουλάπια στην κουζίνα;

Ναι, φοβερό φοβερό αλλά ζηλεύω ο πούστης. :PPPPPP

revqueer said...

Όντως, αυτό το 'ψηλό ηλιοκαμένο αγόρι', εσβησε όλο το προηγούμενο post από τη μνήμη μου!! Θεός ο Gaudi!!

Anonymous said...

Οπαδός του Gaudi και εσύ?
Είναι υπέροχος.
Έχουμε κανένα Έλληνα αρχιτέκτονα να δημιουργεί ή να δημιούργησε τέτοια αριστουργήματα στο πρόσφατο παρελθόν?
Και να σκεφτείς ότι σπυδάσαμε αρχιτέκτονες σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης αλλά που τέτοια τύχη!

kanataki said...

δε μου λες ψιλο-ηλιοκαμένο αγόρι..
μήπως να κάναμε καμία εκθεσούλα φωτογραφίας?

έλα εδώ και σου υπόσχομαι διαμεσολάβηση στην αντιδημαρχία πολιτισμού να σε εκθέσω σε κανένα Γενί Τζαμί και να γενεί της Πουτάνας!!!!!

και άσε τις χαιρετούρες στις κάμερες...
θα έχουμε νομίζεις χρόνο από τα αυτόγραφα????

Dante said...

Προσπερνώντας το πρώτο στάδιο αποχαύνωσης,
ξεπερνώντας το σοκ από τη σύγκριση με την πολυκατοικία μου,
καταπιέζοντας την ανάγκη παραγωγής ηχηρής κραυγής έντονης αγανάκτηκης
που μου προκαλεί η παντελής έλλειψη αισθητικής των περισσοτέρων χώρων στους οποίους κινούμαι,
και κάνοντας την πάπια σχετικά με το ηλιοκαμένο σχόλιο, έχω να δηλώσω: "θέεελω κι εγώωωωωωωωω...." 8-(

Lorelei Am Rhein said...

Ένα έχω να πω:
Θα ήθελα πολύ να μείνω σ' αυτό το οίκημα!

ΥΓ.
Ο Woody ξέρει πού "γυρίζει"!
Μήπως θυμάσαι το φοβερό και τρομερό διάμερισμα με θέα στον Τάμεση, στο Match Point?

APSOY said...

Wrooooooooooonggggggge!
Καλά, με στέλνεις κάτι χρονάκια πίσω...
Είχα πάει, και ήμουν με ανοιχτό το στόμα (με σκουντούσαν μη μου τρέχουν τα σάλια) με τις λεπτομέρεις...
Μακράν η ωραιότερη και πιό ιδιαίτερη ταράτσα έβερ.
Έχω βγάλει και μια απ τις αγαπημένες μου φωτογραφίες εκεί...

Και κάπου εδώ, αφιερώνω το παρακάτω τραγουδάκι:
"Με στέλνεις, με στέλνειςςςςς, με παρασέρνεις" κ.ο.κ
(Ναι, ξέρω, δεν είναι Μαρα(γ)ια, αλλά...)

τα φιλιά μουυυυυυυυ!

Wrong Guy said...

Mαραμένα σύκα: Η υπόθεση "αρχιτεκτονική" στην Ελλάδα θεωρώότι είναι μία πικρή ιστορία.

Τσαπερδόνα: Σου στέλνω υλικό, ψήσε τον αντιδήμαρχο.

Ντάντε: Δηλαδή η πολυκατοικία που μένεις δεν είναι έτσι; Εντύπωση μου κάνει, δεδομένου πως οι περισσότερες στην Ελλάδα έτσι είναι.

Λούσυ: Αν το θυμάμαι; Είχα φάει τα λυσσακά μου. Ακόμα μου έχει μείνει. Το ήθελα από την πρώτη στιγμή που το είδα!

Αψού: Καλώς ήρθες! Μας έλειψες!

nikisot said...

apla yperoxo!ax ante na 3anapaw!!!!!
mprabo wrong, mou dineis akoma perissotero kouragio na mazepsw lefta kai na 3anamatapaw

Raoul Duke said...

FUCK ME!!! :P
pou einai ayto to meros?
oute to post den diavasa. amesws stis photos "xtyphse" to mati mou!:D einai gamataaaaaaaa.. aaaaaa!!! :P

tha mou to pareis dwro sta genethlia mou, maaaaan? :D
tha sou kanw dwro glifitzouri!

[a, kalaaaa.. exw katastrafei!!! ;D]

BLOODY KISSES TO ALL!!! :***

Wrong Guy said...

Θα στο πάρω μόνο και μόνο επειδή έχεις τέλειο thumbnail!

Jack for ever!

Related Posts with Thumbnails