Sunday, December 16, 2007

Best movies 1941 - 1950


  1. Citizen Kane 1941


Χρόνια τώρα οι Αμερικάνοι κριτικοί την τοποθετούν στο νούμερο 1 με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Μου άρεσε, δεν μπορώ να το αρνηθώ, αλλά δε θα την έβαζα και σαν την καλύτερη ταινία που έχω δει. Νομίζω πως οι λόγοι για τα εγκώμια είναι δύο. Το γεγονός ότι για πρώτη φορά σε ταινία χρησιμοποιήθηκε τότε η τεχνική του φλας μπακ με τέτοιο τρόπο και ότι ο Όρσον Γουέλς ήταν 24 ετών όταν την έκανε.

  1. Casablanca 1942


Λίγες ταινίες έχουν περάσει τόσο στο παγκόσμιο συλλογικό ενσυνείδητο όσο αυτή. Συγκαταλέγεται στις πλέον κλασσικές δημιουργίες, για μένα ισχύουν αυτά που έγραφα για τον Κέιν, δεν τρελάθηκα, αλλά αναγνωρίζω ότι είναι σταθμός στην ιστορία του σινεμά, καθώς ξέρεις το κόλλημα που έχω, η τέχνη να γίνεται κομμάτι μιας κοινωνίας.


  1. Ossessione 1943

Ο Μassimo Girotti (κούκλος) υποδύεται τον Τζίνο, έναν τύπο που κυκλοφορεί από εδώ και από εκεί με λευκά κολλητά φανελάκια. Γνωρίζει τη Τζιοβάνα, η οποία είναι παντρεμένη, και μαζί σχεδιάζουν το πώς θα σκοτώσουν τον άντρα της. Βέβαια, όταν γνωρίζει τον Σπανιόλο, δεν μένει αδιάφορος. Γενναία τόλμη από τον Βισκόντι να αναφερθεί σε τέτοια ζητήματα, εν έτει 1943 και σε μια φασιστική Ιταλία. Αλλά θα μου πεις από αυτό ξεχωρίζουν οι μεγάλοι σκηνοθέτες και όχι οι ξενέρωτοι που έχουμε σήμερα. Πλροφορία: οι ερωτικές σκηνές με τον Τζίνο και τη Τζιοβάνα έχουν αφήσει εποχή για την ένταση τους.


  1. Le belle et la bete 1946

Ο Κοκτώ ήταν ποιητής, θεατρικός συγγραφέας, ζωγράφος. Ενίοτε και σκηνοθέτης. Η Πεντάμορφη έχει μια λυρική αισθητική, υπέροχες εικόνες (στο κάστρο τις δάδες στον τοίχο τις κρατάνε ανθρώπινα χέρια) το κάστρο άλλωστε λειτουργεί αλληγορικά και προσφέρεται για φροϊδικές εικόνες. Το Τέρας υποδύεται ο Jain Marais, σύντροφος του Κοκτώ για χρόνια, με τέτοια επιτυχία, όπου όταν στο τέλος μεταμορφώνεται σε όμορφο πρίγκηπα η Μάρλεν Ντίντριχ αναφώνησε το περίφημο Που είναι το πανέμορφό μου τέρας;

  1. Notorious 1946

Λίγο πριν τελειώσει ο Β’ Παγκόσμιος ο κατάσκοπος Κάρι Γκραντ βάζει την Ίνγκριντ Μπέργκμαν να διεισδύσει σε μια ομάδα Ναζί που βρίσκονται εξόριστοι στη Βραζιλία. Εκεί γνωρίζει το φασίστα Κλοντ Ρέινς και αναγκάζεται να τον παντρευτεί, παρόλο που είναι χρόνια ερωτευμένη με τον Γκραντ. Το τρίγωνο που σχηματίζεται είναι μυστηριώδες και παραπλανητικό. Οι ρόλοι θύτη – θύματος αλλάζουν συνεχώς και οι υποψίες βαραίνουν κάθε φορά και διαφορετικό πρόσωπο. Τέλεια φωτογραφία, σκηνοθεσία Χίτσκοκ οπότε I rest my case.

  1. Gilda 1946

Put the blame on Mame boys, put the blame on Mame…….

Επίσης πρέπει να ξέρεις ότι στον αισθησιακό αυτό χορό της, η Ρίτα Χέιγουορθ φορούσε κορσέ, γιατί μόλις είχε γεννήσει την πρώτη της κόρη.


  1. Ladri di biciclette 1948

Σεπτέμβριος του ’96, παίρνω το μικρό μου αδερφό και κατηφορίζουμε στο Θέατρο Κήπου για να μυηθούμε στον ιταλικό νεορεαλισμό, ο δήμος Θεσσαλονίκης έκανε μήνα Κινηματογράφου ή κάτι τέτοιο. Ο μπράδερ τότε ήταν 12, μια χαρά όμως την κατάλαβε την ταινία και του άρεσε κιόλας. Στη συνέχεια τον έτρεχα σε όποια ταινία μπορείς να φανταστείς, μέχρι και το Priest είδαμε μαζί εκείνη τη χρονιά, για αυτό όμως τώρα έγινε και ωραίο γκομενάκι και έξυπνο!

  1. The third man 1949

Η μεταπολεμική Ευρώπη προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της από τον Β’ Παγκόσμιο και κάνει άλλη μια ταινία για αυτό. Ο Κάρολ Ριντ κινηματογραφεί τη Βιέννη, τα κτίρια της αναδίδουν μια μαγική αύρα, ο Όρσον Γουέλς εμφανίζεται για 5 λεπτά και γίνεται ο πιο συμπαθητικός κακός.

  1. Orphee 1949

Πρόκειται για μια παραλλαγή του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης. Ο Κοκτώ βάζει τον Μarais να υποδυθεί τον Ορφέα (δε θέλω σχόλια για το πώς έπαιρνε τους ρόλους) σε μια αργή αλλά εικαστικά άψογη ταινία. Θα μπορούσες να πεις πως είναι και μια αυτοβιογραφία του συγγραφέα, αλλά η πλοκή είναι αρκετά μπερδεμένη για να εξηγήσεις οτιδήποτε, οπότε απλά κάθεσαι και την απολαμβάνεις.

  1. Sunset Boulevard 1950



Η όλη ταινία θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα inside joke για το Hollywood αφού πραγματεύεται το πώς αυτή η βιομηχανία παραμορφώνει ανθρώπους και συνειδήσεις, τους κάνει άσχημους εσωτερικά ενώ παραμένουν λαμπεροί εξωτερικά. Η Γκλόρια Σουάνσον υποδύεται μια ξεπεσμένη ντίβα του Χόλιγουντ, γεγονός που της δίνει την αφορμή να εκτοξεύσει θανατηφόρες ατάκες. Παιζόταν και για πολλά χρόνια στο Μπρόντγουεϊ, με τη Γκλεν Γκλόουζ να έχει ξεχωρίσει στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αγαπημένη ατάκα: I am ready for my close up, Mr. DeMille.




17 Comments:

revqueer said...

Έχω ρίξει κλάμα εγώ με το κλέφτη των ποδηλάτων...

If...ιγένεια said...

Κάρι Γκραντ τέλος.. :P

orestis said...

Έχω δει 2 ή 3....

Και τελείωσαν και οι Heroes.....χεχε

Legally Blonde said...

"...We will always have Paris "
αγορακι μου...Πεθαινω με την casablanca-και με τους ερωτες διχως αυριο....γι'αυτο προκοψα!

Καποια τα εχω χασει αλλα αυτο το 1996 ηταν με την πολιτιστικη πρωτευουσα και ειχα ζαβλακωθει και εγω να βλεπω ταινιες...

(No wonder γιατι σε κουτσουλανε :Ρ)

Ματς!

cobden said...

1)Κοίτα σύμπτωση!Κι εγώ τον "Κλέφτη Ποδηλάτων" το είχα δει Σεπτέμβριο 96 στη Θεσσαλονίκη στο ίδιο χώρο!Είχε βάλει πολλές καλές ταινίες τότε!Έχω την εντύπωση πως ήταν στα πλαίσια των "Δημητρίων" και όχι της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας.
2)Καλή η "Καζαμπλάνκα" αλλά ποτέ δε με ξετρέλανε!Συμφωνώ μαζί σου.
3)Ενώ το "Νοτόριους"(το ελληνικό dvd έχει τον τίτλο "Ο Περιβόητος"!Χάλι...)τί αριστούργημα!Και εκείνο το ατέλειωτο διακεκομμενο φιλί Ingrind Bergman-Cary Grant!!!
4)H Gilda είναι απλά μια συμπαθητική ταινία αλλά έχει το πιο ωραίο θηλυκό που έχει περάσει από την μεγάλη οθόνη ever!H ταινία αξίζει μόνο και μόνο για να την χαζεύεις!Οι κινήσεις της, το βλέμμα της!Μοναδική!Την είχα ερωτευτεί τρελά στα 7 μου!

gatti said...

Η μια ταινία καλύτερη από την άλλη.
Κι εγώ αναγνωρίζω ως κλασικές τον Πολίτη Κέιν και την Καζαμπλάνκα αλλά δεν θα τις έβαζα και πρώτες πρώτες στη λίστα μου. Βέβαια για να πω την αλήθεια θα δυσκολευτώ ακόμα και να πω πια είναι η πιο αγαπημένη μου απ΄ όλες! Λίστες με Τοp-10 κάνω σχετικά εύκολα, αλλά το Νο 1 του Τοp πάντα με δυσκόλευε.
Εκπληκτική Γκλόρια Σουάνσον, φοβερός ο Βισκόντι, λατρεύω κάθε μα κάθε ταινία του Χίτσκοκ.

ΥΓ. Πςςςςς! Και να σκεφτείς ότι τους Dsquared eίχα στο μυαλό μου όταν ονόμασα το blog. Αρχισες να διαβάσεις και τις σκέψεις μου τώρα;
:-)

nikisot said...

mia kokkinh apo ntroph gata paradexetai:
den exw dei ton polith kein..

PETRITO ZEZUS said...

Ωραία λίστα.
Θα ήθελα να δω οπωσδήποτε το Sunset Boulevart.

Dr_MAD said...

Τις έχω δει όλες, αλλά μόνο 3-4 μου έχουν μείνει ως κορυφαίες (πολίτης κέην, καζαμπλάνκα, notorious, Ορφέας). Υπάρχουν κι αρκετές ακόμα που δεν ανέφερες της ίδιας περιόδου. Τότε που τα σενάρια ήταν αξιόλογα και ζηλευτά και οι ηθοποιοί επαγγελματίες και ταλαντούχοι χωρίς ειδικά εφφέ

Wrong Guy said...

revqueer τι ευαίσθητο αγόρι που είσαι!

ifigeneia τι άντρας!τέλος!

orestis κάτσε κάνε μια επανάληψη στον πρώτο κύκλο και άσε τις παλιές ταινίες!

blonde τα βρωμοπερίστερα!

cobden λες να καθόμασταν δίπλα;;;όσο για τη Τζίλντα,όλοι κάνουν λάθη,και εγώ τότε ήμουν πολύ φαν της Σελίν Ντιόν!

Wrong Guy said...

gatti κάνω και χειρομαντεία-έχω σταμπάρει ένα μπουφάν dsquarred αλλά είναι πανακρίβου,μπορείς να κάνεις κάτι;

moody θα σου περίληψη απο κοντά

petrito είναι πολύ γκράντε,θα σου ταιριάζει!

mad για ανάφερε τις εσύ!μόνο για τους δρόμους του ευόσμου βλέπω ποστ! ;-p

Impressed Guy said...

Μπράβο για την επιλογή!

gay super hero said...

Τώρα μη μου τη συγκρίνεις με τον Πολίτη Κέιν που αρέσει μόνο στους κριτικούς !!!! Η Καζαμπλάνκα όσα χρόνια κι αν περάσουν θα μεταδίδει στους θεατές της τον ίδιο ρομαντισμό με την πρώτη φορά.

Ο Τζιρότι στο Ossessione ωραίος γκόμενος ήτανε, κρίμα όμως που τότε δεν τους βγάζανε ακόμα τις τρίχες στην πλάτη ;-)

APSOY said...

Τίτσεεεεεεεεερ!!!
Έχω κατς απ να κάνω!!! :)
Η καλύτερη περίοδος μέχρι στιγμής! :)

One Big DJ said...

poso estet. poso alithinos. poso psagmenos. poso wrong . poso right!
(applause)

revqueer said...

gay super θα διαφωνήσω για Πολίτη Κέιν. Εγώ αντιθέτως βρίσκω τη Casablanca κάπως υπερεκτιμημένη.

Wrong Guy said...

impressed αφήνω το ιμπρές σε σένα!

gay super hero πάντως από τις 2 εμένα μου άρεσε πιο πολύ ο Κέιν-δεν είχε ανακαλυφθεί veet για αυτό!

apsoy ποιο κατς απ?? εγώ έχω πιο αργός και από την καθυστέρηση!

big dj υποκλίνομαι!τα δικά σου κοπλιμέντα είναι τα καλύτερα,στο έχω πει;

revqueer και εγώ μαζί σου είμαι!

Related Posts with Thumbnails