Wednesday, March 5, 2008

Xαϊκού

Το χαϊκού είναι μια μορφή ιαπωνικού ποιήματος.

Έχει 17 συλλαβές και χωρίζεται σε 3 στίχους. Περιγράφει πάντα μια στιγμή του χρόνου. Δημιουργεί με λέξεις μια εικόνα. Συχνά αυτή η εικόνα αποκαλύπτει και πως νιώθει ο δημιουργός του ποιήματος. Χαϊκού έχουν γράψει πολλοί ποιητές σε διάφορα μέρη του κόσμου. Ένας σημαντικός Έλληνας που έγραψε τέτοιου είδους ποιήματα είναι ο Γιώργος Σεφέρης.



Είτε βραδιάζει
είτε φέγγει
μένει λευκό το γιασεμί.

Γιώργος Σεφέρης
Κίτρινα, άσπρα
χρυσάνθεμα. Μα θέλω
κι ένα κόκκινο!

Μασαόκα Σίκι


Διάλεξε μια εικόνα από τη ζωή σου. Θέλω να ακούσω το δικό σου χαϊκού.




42 Comments:

Wrong Guy said...

Και μην ακούσω καμιά εξυπνάδα τύπου "Άσπρα τα στήθια σου σα γάλατα,γαργάλα τα γαργάλα τα"

;-P

oni said...

Egw eixa grapsei ayto persy (alla einai sta agglika):

lunitidal wrath
with might waves rise and plunge
the sea is at war

Einai poly dyskola ta haiku :S

Είδωλο said...

Δυο πορτες
Δυο αντρες
μοιρασμενη μια ζωη σε μαντρες

Patrick said...

Επιφυλάσσομαι να απαντήσω σε post με πρόστυχες μαντινάδες.Τα χαικού δεν τα κατέχω...
Δεν μου θες και εξυπνάδες!
Αει γαργάλα τα...

Anonymous said...

δεν βλέπεις ρε wrong < οι άνθρωποι εδώ δεν έχουν επίπεδο, παπαπαπαπαπα

για αυτό εγώ σου γράφω το απόλυτο χιτ χαικού , οι καβάφαινες να σκίσουν τα καλσόνια τους

ΔΙΑΒΆΖΕΤΑΙ ΜΕ ΣΤΌΜΦΟ ΑΛΑ ΠΡΈΚΑ

Είναι αργά,
και σιωπούν τα πουλιά,
στο άγριο δάσος

πεστε και πέρνετε ΑΜΌΡΦΩΤΟΙ!!!!!

Anonymous said...

δεν είναι αμφήσιμο! όταν λέω πουλιά, εννοώ αυτά που κελαηδάνε! και όταν πέφτει η νύχτα το βουλώνουν!

για να μην παρεξηγούμαστε

revqueer said...

Sweetly making love
Holy shit he`s waking up
Need more chloroform

(Δεν είναι δικό μου! Κλεμμένο!)

Constademon said...

Δέκα πολιτσμάνοι
κάτω στο λιμάνι
κι η βάρκα βυθισμένη.
Constademon

Παραλία Θεσσαλονίκης 25/03/1995

Erisadesu said...

:O ase mas re wrong pou emathes kai ta haikou, kalutera na zitouses prosrtixes mantinades

tovenito said...

ποποποποπο
τι να σου πω
ρίξε με πάνω στο καπό

xipasmenos said...

Γράφω ενα ποστ
Νομίζω είμαι ο προύστ
Μπα μόνο ένας πουστ.

g for george said...

Έχω ξεραθεί στα γέλια από τα σχόλια!!!

Θα ανεβάσω ένα σε μισό, αφού καταλαγιάσει το γέλιο!!

Woman Of My Dreams said...

Γυναίκα εγώ
γυναίκα εσύ
μπες να ξεβαφτείς πρώτη

:P

PETRITO ZEZUS said...

Ok honey, it goes like this:

"Raise your ethos,
raise your forehead,
prepare to battle!".

x

gay super hero said...

Στον αφρό
μια τρανς θέλει κοκό
από ξανθό πακιστανό

gay super hero said...

Με το στανιό
με πήραν ναύτες δυο
πάνω στο πλυσταριό

Wrong Guy said...

ok,έχω ΠΕΘΑΝΕΙ στο γέλιο,είστε οι απόλυτοι θεοί,είμαι περήφανος για το κοινό μου, χτυπιέμαι ακόμα λέμεεεεεε........

orestis said...

Μπερδεμένα χέρια
ιδρωμένα κορμιά
όνειρα γροθιά!

ΥΓ. Με δυσκόλεψες λίγο, αλλά το διασκέδασα πολύ!

Provato said...

Η σιωπή μέσα
φωνάζει
κάθε μέρα πιο δυνατά

Nicholas said...

δυό γυναίκες
ανάμεσα εγώ
τις θέλω και τις δυό

Hfaistiwnas said...

@nicholas manie, χίλια συγνώμη, αλλά δεν σκέφτομαι τέτοια ώρα! Έκανα μια κλοπή!!!!! Μη με διώξετε!!!

"δυό άντρες
ανάμεσα εγώ
τους θέλω και τους δυό"

Lorelei Am Rhein said...

Καλησπέρα!

Μικρά μονοπάτια
σε έναν ανεξερεύνητο κήπο...

Αυτά είναι τα χαϊκού
Πολύ όμορφα!

One Big DJ said...

Το κορμί εδώ
Το μυαλό αλλού
Αλλά θα γράψω χαϊκού.

Nicholas said...

@Hfaistiwna

No problem dude...

Προβλήματα. Καταλαβαίνω...

Lina said...

ωραία η θάλασσα
μα 'γω
θέλω να φύγω από δω!

gatti said...

δύσκολα βάζεις
φοβάμαι να το πω
αν παρεξηγηθώ;

Dr_MAD said...

Και το δικό μου:

Ακούς?
Λουκάνικο στο στόμα μου,
ποτέ δεν ξαναβάζω...

Αυτό είναι ποίηση

Unknown said...

Κίτρινα φύλλα, ποτάμι περνά. Σε χρόνο αόριστο. Δεν ήρθες...
:)

APSOY said...

Κάποτε ήμουνα πουλί
και με αγαπούσανε πο(υ)λλοί!

tovenito said...

apsoy θέλουμε τρίστιχο λέμε!

gay super hero said...

Hey

αν θες στείλε μου το e-mail σου. 'Εχω κάτι για σένα ;-)

gay super hero said...

vanmix51@hotmail.com

DARK_ERA said...

omorfes kai asximes
ginekes ma thelw
kai mia e3ipni

If...ιγένεια said...

Θα το σκεφτώ και θα ξανάρθω.. ;p

Equilibrium said...

Είν' η ζωή
φως και νερό
πολύχρωμο μα και καθαρό...


τι ενεργειακό χάικου πουφτιαξα ο άτιμος

υγ. είμαι αρρωστος, πριν λιγες μερες ημουν νοσοκομειο, ειναι 1.10, και το πρωί δουλευω... και πολύ σου είναι το άνωθεν :PPP

Nikos said...

Με τρελένει η γράμμωση του τύπου που ξέρει να γράφει χάικου. Μπορεί να μου κάνει ιδιαίτερα;;;

Ναι, γύρισα. Tobey is back haha

g for george said...

Το γέλιο σου
θυμάμαι ξανά
σ' ονειρεύτηκα εδώ

Anonymous said...

Χειμώνας παντού
Πάγωσε δάκρυ νέο
Σαν σταλαγμίτης


Δροσοσταλίδα
Φίλησες χνούδι χλωρό
Πρώτη αγάπη


Δυο παλιά μου χαικού. Φιλιά

kanataki said...

"Άσπρα τα στήθια σου σα γάλατα,γαργάλα τα γαργάλα τα"


υγ προκαλείς όπως βλέπεις....

antigonos said...

Αυτά τα πράγματα δεν είναι για τους πολυλογάδες:P

Wrong Guy said...

ένα πράγμα κατάλαβα πάντως από τα πονηματίδια που παραθέσατε.

Ο καθένας με τον πόνο του!

υγ. πέρα από την πλάκα,μου άρεσε που το χαϊκού του καθενός είχε να κάνει με τα βιώματα του και τις εμπειρίες του.

gay super hero said...

Aυτό το τελευταίο σχόλιο δεν μου άρεσε :-)

Are you calling me a Nympho? :-D

Related Posts with Thumbnails