Tuesday, September 4, 2007

Tim Burton Day

Ίσως να μην το θυμάσαι αλλά ο Tim Burton είναι ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης.

To Φεστιβάλ Βενετίας ανακήρυξε τη σημερινή μέρα Tim Burton Day. Θα του απονεμηθεί το Χρυσό Λιοντάρι σαν φόρος τιμής για όλα αυτά που προσέφερε στην 7η τέχνη και θα προβληθεί το Nightmare before Christmas σε 3D version - μακάρι να ήμουν εκεί. Του αφιερώνω το σημερινό ποστ, καθότι όπως θα καταλάβεις έχει υπάρξει ένας πολύ σημαντικός τομέας στη ζωή μου.


Οι ήρωες του Μπάρτον είναι συνήθως περιθωριοποιημένα άτομα, που πάσχουν από κάποιου είδους δυσλειτουργία, συναισθηματική ή άλλη * Τη μουσική στις ταινίες του γράφει πάντα ο Danny Elfman * Ηθοποιοί φετίχ του ο Τζόνι Ντεπ και ο Κρίστοφερ Γουόκεν * Ήταν παντρεμένος με τη Lisa Marie ενώ τώρα δεύτερη γυναίκα του είναι η Helena Bonham Carter * Στις ταινίες του υποβιβάζεται το ρεαλιστικό στοιχείο, ενώ αναδεικνύεται το εξωπραγματικό, το υπερρεαλιστικό.

Τον κύριο αυτό τον γνώρισα με το Batman το ένα(1989). Τότε ανακάλυπτα το μαγικό κόσμο του κινηματογράφου και είχα θαμπωθεί με το σκοτεινό σύμπαν της νυχτερίδας. Με τρόμαζε και τραβούσε ταυτόχρονα. Το Beetlejuice το είδα αργότερα, αν και προηγείται χρονικά (1988). Θυμάμαι τις φάτσες του Alec Baldwin και της Geena Davis όταν τραβάνε τις μούρες τους για να τρομάξουν τους ζωντανούς. Τα εφέ δεν ήταν τόσο καλά ακόμα, αλλά η αισθητική του Μπάρτον ήταν ξεκάθαρη.




























Και μετά έρχεται ο Ψαλιδοχέρης (1990). Τι κλάμα είχα ρίξει στην ταινία δε λέγεται. Με άγγιξε γιατί σαν παιδί ένιωθα και εγώ πολλές φορές παράταιρος και είχα συμπαθήσει τον Έντουαρτ και τη μαμά του. Η σκηνή που χορεύει η Winona ενώ ο Έντουαρτ σκαλίζει τον πάγο και πετάγονται θραύσματα και μοιάζει σαν να χιονίζει με κάνει να βουρκώνω ακόμα και σήμερα.




Batman returns (1992). Η Catwoman από μόνη της είναι ικανή να με κάνει να ψάχνω σκουπιδοτενεκέδες. Είχα ερωτευτεί την Μισέλ Πφάιφερ τότε. Εδώ θέλω να κάνω μνεία σε όλους αυτούς που βάζουν όλα τα Batman σε μια σακούλα. Είστε άσχετοι. Το πρώτο και το δεύτερο που είναι σε σκηνοθεσία Μπάρτον δεν έχουν καμία σχέση με τα υπόλοιπα, τα οποία γίναν λούνα παρκ. Επίσης η Catwoman με την Halle Berry επίσης δεν έχει καμία σχέση-τραγική αποτυχία.


Αργότερα είδα φωτογραφίες από το Nightmare Before Christmas (1993) στο περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ. Νομίζω πως δε θα ξεχάσω ποτέ αυτές τις φωτό στη ζωή μου. Έβλεπα ένα φίδι να καταπίνει ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο και ένα παιδάκι να ανοίγει το δώρο του και να βγάζει ένα κομμένο κεφάλι. Με στιγμάτισαν βαθιά... Το Nightmare είναι η αγαπημένη μου ταινία από τον Μπάρτον. Πρόσεξε, δε λέω η καλύτερη, αλλά η πιο αγαπημένη, έχει διαφορά αυτό. Tα τραγούδια είναι όλα εκπληκτικά, να σκεφτείς ότι ξέρω όλους τους στίχους απ' έξω. Το Sally's song -το τραγούδι που λέει η Sally όταν αναρωτιέται αν την αγαπάει ο Jack - έχει φάει και μια ροκ διασκευή από τους London After Midnight.

Το Ed Wood (1994) μου άρεσε αλλά δεν είναι από τις αγαπημένες μου. Η απίστευτη ατάκα από την ταινία είναι Η κοπέλα μου δεν ξέρει γιατί τα μπλουζάκια της είναι πάντα ξεχειλωμένα - Τα φορούσε βλέπεις που και που ο ίδιος. Για το Μars Attacks (1996) ο Μπάρτον εμπνέεται από κάτι βίαιες κάρτες που έπαιζε παιχνίδια ανταλλαγών όταν ήταν μικρός - είχα μια με αυτοκίνητα και εγώ. To Sarakaki (Jessica Parker) σε εμφάνιση σκυλί - κυριολεκτικά όμως. Η Lisa Marie (αυτή στην αφίσα) η πρώτη του γυναίκα, υποδύεται μια εξωγήινη από τον Άρη.






Την ίδια χρονιά κάνει και παραγωγή στο James and the Giant Peach. Προσωπικά το είδα αργότερα (Μέγκα, Κυριακή απόγευμα) και είναι ποτισμένο από το πνεύμα το Μπάρτον 100 %. Υπενθυμίζω πως είναι animation το οποίο από μόνο του δίνει μια μαγική διάσταση στην ταινία.



Στο Sleepy Hollow (1999) είμαι φοιτητής πια, και θυμάμαι να παρακαλάω να βγει στο νησί που σπούδαζα στις αίθουσες την ίδια μέρα με την Αθήνα, για να το δω όσο πιο σύντομα γίνεται. Από τις αγαπημένες μου ταινίες, γιατί χρησιμοποιεί κάποια μοτίβα του, όπως το χιόνι, μάγισσες και το ότι ο ήρωας δεν έχει καλή παιδική ηλικία. Για όποιον ενδιαφέρεται παίζει ο Casper Van Dien (!)




Σκηνοθετεί το Planet of the Apes το 2001. Δεν τρελάθηκα. Ιδιαίτερη ματιά σε μια παλιά ταινία, αλλά βαρέθηκα.




Το Big Fish (2003) είναι η αγαπημένη Burton ταινία των περισσότερων που ρωτάω. Δεν είναι τόσο χαρακτηριστική του, αλλά το ονειρικό είναι και εδώ στοιχείο βασικό για την εξέλιξη της ταινίας. Το τελευταίο εικοσάλεπτο είναι από το ομορφότερα που έχω δει στο σινεμά.



Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας (2005) είναι επίσης κλασσικός Μπάρτον. Σκηνικά μεγαλείο, αποθέωση της εικόνας, ο κόσμος του σκηνοθέτη είναι εδώ και φωνάζει δυνατά. Να σημειώσω ότι σάρωσε στα ταμεία, όπως και οι περισσότερες ταινίες του. Κάνω παρένθεση και λέω πως ένας από τους λόγους που μου αρέσει τόσο ο Μπάρτον είναι πως ενώ έχει ένα πολύ ιδιαίτερο στυλ και δεν το αλλάζει για να γίνει αρεστός (μαλώνει συνεχώς με τα στούντιο για να αφήσει βίαιες σκηνές) σπάει και ταμεία. Δεν είναι κουλτουριάρης-με-βλέπει-μόνο-η-μάνα-μου, ενώ έχει περίεργα θέματα. Κάτω οι εστέτ σκηνοθέτες. Δώστε τέχνη στο λαό.


Corpse Bride (2005) Mε το καλύτερο tagline (There's been a GRAVE misunderstanding) και το μεγαλύτερο σε διάρκεια γύρισμα - 55 εβδομάδες- φτιάχνει μια πανέμορφη ταινία. Το σούπερ σάουντρακ και οι ατάκες στα συν της ταινίας.


Σήμερα θα γίνει και η πρεμιέρα της καινούριας του ταινίας Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street. Στις αίθουσες θα βγει τα Χριστούγεννα.Έχει να κάνει με ένα μπαρμπέρη που σφάζει τους ανθρώπους με ξυράφι και μάντεψε ποιος θα τον υποδύεται. Έλα, μπορείς να το βρεις!


Πρόσφατα ανακάλυψα και την πρώτη του ταινία μικρού μήκους Vincent (1982) . 'Eνα εξάλεπτο διαμαντάκι που γύρισε όταν ήταν στη σχολή. Αφηγητής ο Vincent Price, μεγάλη επιρροή του Μπάρτον. Θέμα του ΠΑΛΙ η σκληρότητα της παιδικής ηλικίας.

Ο Τιμ Μπάρτον είχε μεγάλη επίδραση και στην προσωπική μου ζωή. Ήταν τεστ για μένα. Βέβαια. Πως άλλοι κοιτάν τι παπούτσια φοράει ο δυνητικός γκόμενος; Εγώ ρωτούσα αν του αρέσει ο Μπάρτον. Αν η απάντηση ήταν καταφατική. Αν όχι, λυπάμαι, χάσατε. Βέβαια, κοιτούσα και τα παπούτσια. Μετά όμως.

'Εχω και ένα βιβλιαράκι που έχει γράψει. Ο τίτλος του είναι Ο μελαγχολικός Θάνατος του Στρειδάκη και είναι γεμάτο ποιήματα που έχει γράψει ο ίδιος. Το συνοδεύουν εικόνες που σχεδίασε. Η μετάφραση στα ελληνικά είναι πολύ καλή -την έχει κάνει κάποιος κύριος Βασίλης Μπαμπόύρης και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΟΞΥ. Για να πιάσεις το νόημα, ενδεικτικά σου αναφέρω και τους τίτλους Ρούλης ο Τοξικούλης , Η Βουντούλα και Το Μουμιάκι.

Δες και αυτό. Όταν το ανακάλυψα λύσσαξα. Πρέπει να είναι η μεγαλύτερη συλλογή αντικειμένων από ταινίες του Μπάρτον στον κόσμο!

Ανέκαθεν μου άρεσαν οι σκηνοθέτες που είχαν ένα όραμα. Ο Μπάρτον δίνει το στίγμα του σε μια ταινία, βλέπεις ένα καρέ και λες Αυτό είναι Τιμ Μπάρτον! Έτσι είναι οι μεγάλες σκηνοθέτες. Χωρίς να επαναλαμβάνονται διαποτίζουν όλα τα φιλμ τους με το χαρακτήρα τους. Για αυτό μου αρέσει και ο Κιούμπρικ, για παράδειγμα.

Το τραύμα της ενηλικίωσης είναι σύνηθες μοτίβο του. Οι περισσότεροι από τους ήρωες του βιώνουν κάποια οδύνη. Αυτό που τους χαρακτηρίζει είναι μια άρνηση να αποδεχτούν τη συμβατική πραγματικότητα αλλά δημιουργούν ένα άλλο φανταστικό σύμπαν στο οποίο μπορούν να δράσουν και να λειτουργήσουν κανονικά για αυτούς, ιδιόρρυθμα για τους άλλους.

Αυτό το τελευταίο είναι και ο σημαντικότερος λόγος που ασυνείδητα έχω ανεβάσει σε βάθρο τον μικρούλη Τιμ.


PS. Αυτός είναι ο Jack μου. Τον έχει πάρει δώρο ο Φάτσας. Ήθελα να τον δεις :-)


40 Comments:

g for george said...

Καλέ τα φώτα! Κάποιος έσβησε τα φώτα!
Με 'γεια το νέο λουκ, φτου φτου!

Πληρέστατο ποστ για Μπάρτον. Να βλέπουμε τέτοια αφιερώματα συχνότερα.



Δηλαδή για να καταλάβω (ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΕΙΣ ΨΕΜΜΑ!) τον φάτσα τον ρώτησες αμέσως αν του αρέσει ο Μπάρτον ή πρώτα έφαγες κεραμύδα μαζί του;;;

ε;
εε;;
εεε;;;

Χμμμμ, το 'ξερα!

Wrong Guy said...

Κοίτα,τον μπάνισα πρώτα σα γκομενάκι, αρχίσαμε το σούξου μούξου, αλλά μόλις ήρθε η ερώτηση - κόλαφος πέρασε με άριστα.

Μέτρησε και αυτό δε μπορώ να πω!

Wrong Guy said...

Α, και κάτι άλλο. Το ποστ δεν είναι ανάλυση της φιλμογραφίας του Τιμ Μπάρτον. Είναι ανάλυση του πως τον γνώρισα εγώ και πως τον ζω και τον νιώθω. Ευχαριστώ.

Αυτό για κανέναν που θα θελήσει να μου πει τίποτα, γιατί τελευταία πολύ φοριέται το "Τη λέω στους μπλόγκερ".
Άμε δε σε αρέσει μαντάμ, κάτσε σπίτι σου.
Άντε γιατί πολύ αέρα πήραμε!

zekia said...

δεν ήξερα πως όλες αυτές οι ταινίες είναι δικές του.... μπράβο!

Dante said...

1. Θέλω κι εγώ nightmare 3D...!!!
Σκατόμωρο ήμουν την πρώτη φορά που το είδα. Αν μου 'λεγαν "Μπάρτον" θα τους έλεγα "στα μούρτα σου"
Κατά τη διάρκεια της ταινίας ήμουν ο ορισμός του "έχω μείνει μαλάκας". Πλέον έχω χρόνια να τη δω...
Αγαπημένη σκηνή, (μετάφραση: με πιάνουν ρίγη) αυτή που η .... ( Sally...? ) πέφτει απ το μπαλκόνι για να φύγει και μετά ράβει τα κομμάτια της στη θέση τους...
Α ναι, και ακόμα με πιάνει ένα ανατριχίλα - σύγκρυο - λατρεία - πόρωση όταν ακούω "μπελαντόνα"

2.Την τελευταία φορά που είδα τον ψαλιδοχέρη (πέρσυ) κι εμένα με πήραν τα ζουμιά σ' αυτή τη σκηνή...
Am I becoming sensitive...? Crap...

3.Κάτω τα κουλά σου απ τη Μισέλ...!!! She' s MINE MINE MINE MINE MINE...!!!
Μια απ τις σκηνές της ταινίας είναι απ τις αγάπημένες μου γενικότερα...
Ο νυχτερίδας μιλάει με τον πιγκουίνο και η Μισέλ πλησιάζει με backflips...
Σταματάει... Και παίρνει μερικές βαθιές ανάσες...
"Νιάρρρρ"...
... "ΜΠΟΥΜ" ...!!!

4. Όταν το καστ περιλαμβάνει Μιράντα Ρίτσαρντσον μπορούμε να μην αναλωνόμαστε σε σαπουνόφουσκες τύπου Βαν ΝτίεΝ παρακαλώ...;
(τονίζω το τελευταίο Ν, για να σε διορθώσω και να γίνω σπαστικός)
Ε...; Please...? Pretty pleaeaeaease...?

5. Την κατάστασή μου στις τελευταίες σκηνές του Bigfish δεν τη λέω, γιατί θα με κοροϊδεύουνε...
(πληροφορίες οτι είχα πάρει αγκαλιά το μαξιλάρι κρίνονται ως ανακριβείς)

6. "...And I know her heart is beating... And I know that I am dead..
Yet the pain here that I feel... Try and tell me it' s not real...
For it seems that I still have a tear to shed... "
Ή : Πώς να κάνετε μια ταινία να κρατήσει τρισίμισι ώρες κολώντας σε ένα τραγούδι...
(Όταν το πιτσιρίκι αναγνώρισε τον παππού του δεν ήταν όλα τα λεφτά...;)

7. Ευτυχώς που έχω κόψει από καιρό τη σοκολάτα...


ΥΓ1: Μεγιά το νέο look...
ΥΓ2: Πολύ το χάρηκα αυτό το post... Thanks for the trip.
ΥΓ3: Πάλι έκθεση έγραψα... Sorry :(
ΥΓ4: "beetlejuice - beetlejuice - beetlejuice"

nikisot said...

wrong o Tim einai apo tous agaphmenous mou skhno8etes.H ais8htikh tou(nai exw mia mania me thn ais8htikh:P) einai apisteyth...
To batman returns eidika einai apo ta agaphmena mou kai anarwtiemai pws eixan to 8rassos na gyrisoun meta thn patata me ton robin.Peritto na sou pw oti exw kouklakia corpse bride e?
please e-mail me mia mera
se filw glyka,giati mia me th barcelona , mia me ton tim de me afhneis na geiasw!!!

ΠΑΥΛΟΣ said...

Από τους αγαπημένους μου, να σαι καλά που μας τον θύμησες.

If...ιγένεια said...

Εξαιρετική παρουσίαση wrong μου..

APSOY said...

Είναι απίστευτος!
Είσαι απίστευτος...

ΥΓ(Με καμάρι δηλώνω πως πλύν του Sleepy Hollow τα έχω δει όλα...)

ΥΓ2(Με ντροπή δηλώνω πως οι μισές δεν ήξερα ότι είναι του Τιμ μας...!!! Είναι όλες αγαπημένες όμως!!!)

ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ Nightmare...
Γενικά λατρεύω το Nightmer... :)))

ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ\
φιλιάααααααααααααααααααααααα!!!

Raoul Duke said...

eisai GAY??? den to pisteyw!!! egw thelw na se pantreytw omws!!! den exw ksanavrei allo toso poly FAN tous Theou mou.. [Tim Burton, vevaiaws vevaiws..]!!!
aaaaaaaaaa.. OXIIIIII!!!!
"ton melagxoliko thanato tou streidakh k alles istories" to exw se 2 ekdoseis kai tha paw na pawrw kai thn 3h! LOL.. ;D
ton agapaw.- [einai o andras ths zwhs pou den ezhsa[kai oute prokeite, fysika.. :P]



Bloody kisses :***
p.s.: ti lew? :S

Raoul Duke said...

kai twra apantaw AFOU diavasa to post!
ektos tou oti einai paaaaara ma paaaaaara poly wraio/proshto me eikones, ktlp.. mia parathrhsh exw na kanw mono.. h nin gynaika legetai "Helena Boham Carter" oxi "Bonam"! ;)

ta mona pragmata pou exw apo Tim Burton einai: dvd: Corpse Bride, The Nightmare Before Christmas, 2 mplouzes nightmare before christmas, 1 mplouza corpse bride, 1 omprela nightmare, ena tetradio nightmare, 1 afisa charlie and the chololate factory, 1 afisa corpse bride, 1 afisa nightmare before christmas.. xxxmmm.. den mou erxete kati allo sto myalo! lol.. aaaa.. an endiaferesai exw 2 grammatoseires gia to pc se style Nightmare!

Twra gia to Planet of the Apes oute pou gyrhsa na to dw. apaksiisa TELEIWS. iiiiiisws to dw meta apo poly kairo[oxi, oti dn perase hdh..:P], to Ed Wood to eida twra teleytaia. to eida sthn tv! pris kamia vdomada! kalo ergaki. psilovareto, alla epeidh einai TIM einai panta agaphmeno! :D

p.s.: APLA THELW TON TIM, TO KATALAVAINETE? THELW NA KANW SEX MAZI TOU!!! [LOL]
p.s.(2): Bloody Kisses to: ALL!!! :***

Marvin said...

To Corpse bride ειναι απλα Α-ΞΕ-ΠΕ-ΡΑ-ΣΤΟ!Το χω δει τρεις -τεσσερις φορες και ακομα ανατριχιαζω οπως την πρωτη(ειδικα με την τελευταια σκηνη).


If I touch a burning candle
I can feel no pain...

Dante said...

Βασικά Helena BoNHam Carter λέγεται η καημένη...
Ούτε BoNam, ούτε BoHam...
Μπορούμε να μην πετσοκόβουμε το όνομα μιας από τις αγαπημένες μου ηθοποιούς...;
Ευχαριστώ.

Neverlandean said...

Απλά υπέροχος! Αγαπημένη μου είναι το Big Fish γιατί ποιος είμαι εγώ να πάω κόντρα στο ρεύμα; :PPP
Έχω και την αφίσα κρεμασμένη στο δωμάτιό μου.

Το Mars Attacks! το είχε πριν λίγες μέρες! Πολύ γέλιο! Είδες πως τρέχουν όλοι οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί να παίξουν σε ταινία του Tim; Ακόμα και να μη τους πλήρωνε πάλι θα έπαιζαν.

Καλά η Helena απίστευτη περσόνα! Τη λατρεύω! Και τον Casper επίσης, δεν είμαι τυφλός. :P

Haris said...

Αλλαγή φόντου;;;

Η αγαπημένη μου ταινία του το: "Corpse Bride". Λυπητερό, αλλά βαθύ.

Unknown said...

TELIO to tribute sou! Absolutely AMAZING! And yes, I agree with all of it :)

I agapimeni mou tainia tou Burton prepi na einai to Vincent. Oso mikro ke na einai, oso palio, to vrisko ena mikro aristourgima.

Meta apo afto, fisika erxetai to Big Fish, to opio me kanei na klaiw panta panta panta. Kai meta to Nightmare Before Christmas, to opio to exoun parei oi skato-emo ke to katastrepsan.

orestis said...

1) Το φόντο απλά τέλειο.
Προσθέτει μυστήριο

2) Tim rules απλά.

3) Ρε
Αψού και γω μόνο το Sleepy Hollow δεν έχω δει. LOL

4) Σε λατρεύω. Απλά

5) Φιλάκια

Wrong Guy said...

Darkoteque perimeno tis gramatoseires. To mail mou einai sti diplani stili!

gay super hero said...

Απλά ΛΑΤΡΕΥΩ Batman Returns, Sleepy Hollow και Corpse Bride! Αντίθετα το Big Fish εμένα μου φάνηκε μεγάλη μούφα και αμερικανιά από τις ολίγες. Προσωπική μου άποψη, άμα κάποιου άλλου του αρέσει με γεια του, με χαρά του οκ; :-)

Fish-bait said...

ΑΑΑΑΑΑ αφιέρωμα Burton!!!!!

./me hops around happily and hugs Mr."Wrong" <3

kanataki said...

σκιάχτηκα όταν μπήκα με το μαύρο φόντο


νόμιζα ότι κάτι τρέχει με τον υπολογιστή μου,ότι σκοτείνιασε η μέρα,ότι πέρασαν οι εκλογές και βγήκε και η Σαρρή καταλαβαίνεις.
αλλά τώρα το συνήθισα και μ αρέσει


υγ αν είχα εκπομπή με ελεύθερο θέμα θα ανέγραφα αυτούσια τα post σου και μάλιστα χωρίς καμία τύψη για κλοπή ιδεών
αλλά έχω εκπομπή με θέμα τη μαγειρική γμτ!
υγ τώρα όμως που βλέπω την κολοκυθα...

υγ άσε μη μου γίνει άμαξα στις 12...!!!
υγ λατρέυω ΤΙΜ

revqueer said...

Θεός ο ΤΙΜ! Αυτό που έμαθα πάντως και με τσάντισε τα μάλα είναι πως το στούντιο του ζήτησε να κόψει έντονες σκηνές βίας από το Sweeney για να μπορεί να τη δει και το ανήλικο κοινό!
http://www.rottentomatoes.com/m/1183955-sweeney_todd/news/1666451/

Erisadesu said...

Ο Τιμ Μπάρτον είναι η πιο σταθερή σχέση στην ζωή μου, ποτέ δεν επιδίωξα να δω όλες του τις ταινίες και όμως τις έχω δει όλες. Είχα καιρό να δω ταινία του μέχρι που είδα το Big Fish. Μου άρεσε παλιότερα που όταν έβλεπα κάποια ταινία του σκεφτόμουν ότι θα μπορούσε να την είχε γυρίσει αυτός πολύ καλύτερα και το σοκ πάντα ερχόταν μόλις έβλεπα το όνομα του σκηνοθέτη και ήταν το δικό του.
Μεγάλωσα μπορώ να πω με τις ταινίες του αφού ήμουν 9 όταν πρωτοείδα τον Σκαθαροζούμη. και πάντα μου έλεγαν οι γύρω μου όταν ρωτούσα σαν παιδί οτι ο Johny Depp είναι αυτός που έπαιξε στο Ψαλιδοχέρη.

Τον λατρεύω απλά επειδή εκφράζεται όπως θα ήθελα να εκφραστώ.

orestis said...

Θα κάνω την άσχετη ερώτηση.

Το ps το είχε και το μεσημέρι που μπήκα να το δω;

Αν ναι, μάλλον χρειάζομαι ύπνο ή καινούρια γυαλιά.

Δεν το θυμάμαι. Θυμάμαι να διαβάζω μέχρι εκεί που εξηγείς γιατί τον έχεις ανεβάσει σε βάθρο.

ΥΓ. Δεν είναι τίποτα. Έχω 2 μέρες να κοιμηθώ.

Wrong Guy said...

Ε, βασικά είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ PS. Το έβαλα λίγο αργότερα.Δεν είναι όμως πολύ γλυκούλης;

Raoul Duke said...

Dante ok.. exeis dikio!
kektimenh taxythta kai den to eida oti to ekana PALI lathos.. :P

s.s.: agapw ton Burton! mporei na xwrhsei me thn tsoulitsa tou kai na parei[me OLES tis ennoeis, LOL] emena??? :D

tkouleris said...

Τον Tim Burton τον γνωρισά απο την ταινία Batman(ναι είμαι bat-fanatic). Τον λάτρεψα αφου ο άνθρωπος έκανε την 1 ταινία που είδα πάνω από 100 φορές(δεν κάνω πλάκα τήν έβλεπα κάθε μέρα αφού γυρνούσα απο το σχολείο). Ο ανθρωπός είναι μεγάλος παραμυθάς...ξέρει να σε κάνει να νιώθεις παιδί. Απ όσες ταινίες του Burton έχω δεί η μόνη που δεν μου άρεσε είναι το planet of the apes. Ωραίο πόστ...δεν ήξερα οτί κάνουν ειδική εδήλωση για τον Burton...

nikolakisdiaselos said...

τί μου θύμισες τώρα; το κλάμμα που έριξα με τον Ψαλιδοχέρη...

tink said...

καλά, wrong guy νομίζω οτι σ αγαπώ!! Ο Burton είναι η μεγάλη μου αδυναμία ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις κι εσύ συνεπώς εγώ το βουλώνω γιατί δεν έχω τίποτα να προσθέσω επί του θέματος. Θα πω μόνο πως, αν δεις στα 11 σου τον Ψαλιδοχέρη και τον λατρέψεις, ε, μετά είναι μονόδρομος.

cheers, με έφτιαξες.

Chameleon_Dark said...

Από ένα σχόλιο για κάθε ταινεία του:

-Batman I :Το καλύτερο Batman καταρχάς (το δευτερο καλύτερ είναι το τελευταίο-όχι, δεν ειναι του Burton...), καταφέρνει να αποτυπώσει την Γοτθική ατμόσφαιρα του Gotham (...)City καταπληκτικά...Ευτύχησε να έχει και καταπληκτικους ηθοποιούς στο καστ του...

-Beetlejuice: Για μένα ο πρώτος "κλασσικός" Burton: Μια ταινεία όπου οι νεκροί κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους(με τον τρόπο που μόνο αυτός ξέρει να τους εμφανίζει...), και που, ο Michael Keaton δίνει ρέστα πραγματικά.Από τις αγαπημένες μου...

-Ψαλιδοχέρης:Ο Burton "βρίσκει το χέρι του", και πλέον το στυλ του είναι ξεκάθαρο(άσε που βρίσκει και την "μούσα του", τον Τζόνυ Ντεπ εδώ-μια σχέση που θα κρατήσει χρόνια... Προτότυπο σενάριο, ονειρικές εικόνες, το ερωτεύεσαι πανεύκολα...

Batman returns:Συγχωρέστε με που δεν μου άρεσε!!! Τρομερά ερωτική η Μισέλ, αλλά είχε χαθεί το Γκόθαμ Σίτυ που αγάπησα.. Τον "βρίσκεις" κι εδώ τον Burton, αλλά πρέπει να ψάχνεις, δεν σου αποκαλύπτεται ακούσια (πολύ καλή η σκηνή με τον Πιγκουίνο και την παγωμένη γέφυρα...το τοπίο εκείνο,είχε την "ονειρικότητα" που αγαπάω στα έργα του...

-Nightmare Before Christmas: Νομιζς ότι ήταν κάτι που ο κόσμος δεν είχε δει ξανά-και όταν το πρωτοείδα (στο σινεμά),δεν ήμουν σίγουρος αν θα το αγαπήσουν όσο εγώ!Διαψευστικα παταγωδώς (ευτυχώς...), αλλά είχα τότε έναν μεγάλο φόβο:μήπως, βλέποντας πόσο άρτιο είναι το αποτέλεσμα που πετύχαινε με τα animations, ο Burton δεν ξαναγύριζε ταινεία με ηθοποιούς!!! (Χαζό?)

-Ed Wood Κι εγώ την είδα σχετικά πρόσφατα-και ξέρω ότι είναι ταινεία-φόρος τιμής σε ένα ίνδαλμά του, οπότε δεν μπορώ να την κρίνω με τα κριτίρια των άλλων...

-Μars Attacks: Δεν μ'αρεσε-τιν ωρικα λίγο ασύνδετη... :(

-Sleepy Hollow: Μου άρεσε τρομερά- παίζουν και οι 2 αγαπημένοι ηθοποιοί του (Depp-Cristopher Walken)....Το καταδιασκέδασα-ήταν Burton απ'τα παλιά!

-Planet of the Apes: Το έκανε για τα λεφτά?Τον πίεσαν τα στούντιο?Τραβούσε ζόρια?Δεν ξέρω-μια φορά, ήταν (στην καλύτερη) αδιάφορο...

-Big Fish Πολύ όμορφη,"πλούσια",αλλά Burton είναι μόνο σε κάποια σημεία της...Δεν παύει να μου άρεσε βέβαια :)

-Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας:Η "Burton movie" που περίμενα καιρό: ήταν άψογη,αν και όχι τόσο "σκοτεινή όσο ευχόμουνα (:Ρ),και χάρηκα με την επιτυχία της στα ταμεία!!!

-Corpse Bride: Δεν την έχω δει ακόμα:Ναι, είμαι άθλιος, αλλά ο Έρωτας της ζωής μου, μου την πάσαρε τις προάλλες, και περιμένω να βρω ένα ήσυχο δίωρο να την παρακολουθήσω (αν και θα προτιμούσα να την δω μζί της, τέτοιο Burton-freak που είναι :Ρ [<3...]

Wrong Guy said...

Moυ αρέσει που ο Μπάρτον έβγαλε από τον καθένα όλα του τα σώψυχα.

Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια, είναι από τα πολύ αγαπημένα μου ποστ αυτό!

Lorelei Am Rhein said...

Πω, πω!
Φοβερό ποστ! Έκανες πολύ καλή δουλειά!
Τι λατρεμένος ο Τιμ με τα εφιαλτικά του παραμύθια, ή τους παραμυθένιους εφιάλτες του!
Για μένα κορυφαία του τα:
Χριστουγενιάτικος Εφιάλτης και Ψαλιδοχέρης!
Βέβαια, αγαπώ και όλα τα άλλα του!
Περιμένω πώς και πώς κάθε φορά την επόμενη ταινία του.
Το big fish (ξεπέρασε κάθε σουρρεαλιστικό του προηγούμενο)
και το chocolate factory, δεν με ικανοποίησαν πολύ, όμως...

Raoul Duke said...

ennoeite pws einai apo ta agaphmena sou! EPIVALOTAN allwste.. :D

s.s. o karatzaferhs kai o papathemelhs einai MALAKES!!! xD
[w, nai.. eidai timpeit!!! o.O]

etalon said...

Καλα αφησα τη δικη μου θανατιλα κι ηρθα εδω στην απολυτη χλίδα. Εξαιρετικο το... project!
Αλλα αυτο που σε κανει αμεσα φιλο μου ειναι το εξαιρετικο (+προσωπικο) post σου για τον μοναδικο παραμυθα που μου χει παρει τα μυαλα!!!

darkenlight said...

Tim Θεός...
Το Nightmare το είχα δει πρώτη φορά στη ζωή μου με την Darkoteque γιατί επέμενε.. Είχα ήδη μαγευτεί με την ταινία..
Το corpse bride επίσης το υπεραγαπάω.
Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας ήταν η ταινία στην οποία πήγαμε πολλά άτομα αλλά μόνο σε μένα άρεσε... Βασικά μετά το πήρα και σε DVD να το ξαναδώ!!!
Το Big Fish επίσης ταινιάρα...
Planet, Batman με αφήνουν παντελώ αδιάφορο...

Cookie Basher said...

Κοίτα να δεις fan base o Tim! :P

Δε θα πω πόσο πολύ γουστάρω Burton, πόσο συμφωνώ με όσα διάβασα, ότι ο "Στρειδάκης" είναι αγαπημένη συλλογή μπλα μπλα etc etc

Απλά είναι αστείο, γιατί πριν λίγες μέρες είδα όνειρο ότι έκανα τρίο με αυτόν και τη Lisa Marie. Go figure.

ds said...

Θεωρώ highlights της καριέρας του το Edward Scissorhands, Nightmare Before Christmas και το Batman Returns (αυτά έχουν πάρει και τα καλύτερα σχόλια από κριτικούς).

Έχω δει όλες τις ταινίες του που αναφέρεις και πιο πάνω, αλλά καμία δεν μου άρεσε όσο οι 3 που ανέφερα.

Το Mars Attacks πήρε πολύ καλές κριτικές στην Ελλάδα, αλλά σαν ταινία δεν το καταλαβαίνω.

Bolek said...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ. Ο BURTON EINAI ΘΕΟΣ!

veloz said...

γεια!!
ηρθα!!!!

έλα να με βρεις και εσυ!
poukpou@yahoo.gr

:)

oni said...

Den kserw ti einai ayto pou me trabaei stis tainies tou Burton, merikes ap tis opoies den exw tolmhsei na dw logw twn xeiristwn kritikwn (Mars Attacks) h' ths pantelous agnoias mou peri ths ypo8eshs (Ed Wood). Isws ayth h skoteinh atmosfaira pou tis periballei panta, me doseis eirwnias kai xioumor.

Eixa brei tyxaia to The Melancholic Death of Oyster Boy kai to arpaksa ennoeitai. Diabazetai tsak-mpam alla einai 8eokouloi oi xarakthres kai toso asteies oi omoiokatalhksies pou ksanadiabazetai polles fores.

Omologw oti to Charlie and the chocolate factory de mou arese poly, to perimena kalytero, kollhsa omws me ta tragoudia. "Augustus Glup, Augustus Glup, the big, fat, ugly nincompoop" (afierwsa ligo, mono to nincompoop 8ymomoun)

A! Kai gia to Sally's Song kobw fleba apo th diaskeyh ths Fiona Apple. To xeis? Na sto steilw! Einai ap to epeteiako CD me diaskeyes olwn twn tragoudiwn tou Nightmare Before Christmas.

Related Posts with Thumbnails