Friday, February 15, 2008

Περί προτύπων και άλλων δαιμονίων




Προσοχή: Ακολουθεί σοβαρό κείμενο.

To ότι έχω σχέση με έναν άλλο άντρα με βοήθησε τουλάχιστον σε ένα πράγμα.

Να είμαι απόλυτα σίγουρος για αυτά που διαλέγω να κάνω.

Πιστεύω πως όλοι οι άνθρωποι λειτουργούμε με πρότυπα. Ακόμα και αν δε θέλεις να το παραδεχτείς, επιμένω πως ο κάθε ένας από εμάς ακολουθεί κάποιες σταθερές που τον καθορίζουν ως άτομο και ως προσωπικότητα. Αυτή η διαδικασία τις περισσότερες φορές γίνεται ασυνείδητα, ενσαρκώνεις ακούσια τους εκάστοτε χαρακτήρες σου. Ο αποφασιστικός άντρας, η γυναίκα γάτα, είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα συμπεριφορών, ή αλλιώς ρόλων, που εσωτερικεύουμε και καλούμαστε να αναπλάσουμε την κατάλληλη στιγμή. Η πιο συνηθισμένη περίοδος στην οποία ενστερνιζόμαστε ρόλους είναι αυτή της εφηβείας.


Το πρόβλημα με τους γκέι είναι ότι δεν έχουν πρότυπα. Εγώ για παράδειγμα όταν μεγάλωνα, ο γκέι ήταν η κλασσική κομμώτρια. Δεν ταυτιζόμουν με αυτό. Ένιωθα πάντα παράταιρος και αταίριαστος. Όταν αποφάσισα να το διορθώσω όλο αυτό, βρέθηκα μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Θα βρω το δικό μου μονοπάτι ή θα ακολουθήσω πεπατημένες. Διάλεξα το πρώτο. Προσπαθώ πάντα να αποφασίζω το πώς θα δράσω σύμφωνα με τους δικούς μου κώδικες αξιών. Νομίζω πως υπάρχουν δύο ειδών συμπεριφορές. Οι ρολοκεντρικές και οι ανθρωποκεντρικές. Οι άνθρωποι που ενστερνίζονται τις πρώτες φτιάχνουν ένα καλούπι, ένα ιδεατό εγώ και προσπαθούν να ενταχθούν σε αυτό, η μη ενσωμάτωση τους σε αυτό το πλαίσιο προκαλεί πανικό και κατάθλιψη. Οι άλλοι βάζουν στο κέντρο των στόχων τους τις πραγματικές τους ανάγκες και καλούνται να τις εκπληρώσουν για να νιώθουν ευτυχισμένοι και ολοκληρωμένοι.






Όταν ένας άντρας και μια γυναίκα τα φτιάχνουν, έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους το πώς λειτουργεί όλη αυτή η διαδικασία. Μια γνωριμία γύρω στα 30, δυο – τρία χρόνια σχέση, αρραβώνας, γάμος. Πρότυπα γκέι σχέσεων δεν υφίστανται καν, συνεπώς ήμουν αναγκασμένος να ψάχνω κάθε φορά μόνος να αντιμετωπίσω διάφορες καταστάσεις. Στην αρχή σκεφτόμουν τι θα έκανε ένα στρέιτ ζευγάρι. Αργότερα κατάλαβα πως αυτό δε με αντιπροσωπεύει και προσανατολίστηκα αλλού. Αποφάσισα να γείρω πάνω στη σχέση και να την αφουγκραστώ. Να ακούσω τι θέλει. Σταμάτησα να σκέφτομαι και άρχισα να νιώθω. Το πρώτο που ένιωσα ήταν ότι όταν δεν ήταν ο άνθρωπος μου κοντά, δεν ήμουν εγώ. Ήταν κάποιος άλλος, που περίμενε να ζήσει. Δεν υπήρχα αληθινά. Η πιο δυνατή ανάγκη μου ήταν να έχω βιολογικά κοντά μου τον άνθρωπο που αγαπάω. Όχι από συνήθεια ή από υποχρέωση, ήταν κάτι πιο βαθύ. Προσπάθησα λοιπόν να το επιτύχω αυτό. Δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί. Ξέρω μόνο πως θέλω να το βιώσω.


Αν λοιπόν έχει ένα θετικό μια γκέι σχέση, αυτό είναι πως σε σπρώχνει να γνωρίσεις τα πιο βαθιά σου ένστικτα, να αναμετρηθείς με αυτά και να τα δαμάσεις. Ανακαλύπτεις τι πραγματικά επιθυμείς, αφού δεν έχεις τις κοινωνικές νόρμες να σε ταλανίζουν και να σου υπαγορεύουν τι μονοπάτια να ακολουθήσεις. Τουλάχιστον έτσι λειτούργησε σε μένα.


34 Comments:

ΠΑΥΛΟΣ said...

Με συγκίνησες λάθος τύπε!!!

oni said...

Den mporw me tipota ta klise. Mou th dinoun. Sto ka8e ti. Elpizw loipon na akolou8hsw th dikh mou poreia opws k sy. Den trelainomai sto psaksimo, ama 8elei 8a er8ei.

Anonymous said...

Μεγάλη παγίδα οι ρέπλικες. Πάνε να μας την φορέσουν οικογένεια, συγγενείς, κοινωνία. Είναι ένα βήμα προς την αυτοπραγμάτωση, η χαρτογράφηση του δικού σου κόσμου ακόμη κι αν πέσεις και τσακιστείς στις συμπληγάδες-εφιάλτες σου.

Πολλά πολλά φιλιά συνταξιδιώτη :)

revqueer said...

Πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες. Δε το είχα σκεφτεί.

Φτιάξε τα δικά σου πρότυπα!!

tovenito said...

μακάρι να υπήρχαν μαγικές συνταγές. τα είπες όλα με την τελευταία πρόταση

Είδωλο said...

Προσκυνω γιατι εχεις απολυτο δικιο...

APSOY said...

είναι πολύ πολύ δύσκολο!
Αλλά συμφωνώ μαζί σου - αξίζει!
Και η ευχή μου (αν και είμαι σίγουρος) είναι να εξελιχθεί όσο καλύτερα γίνεται!

:)

(πολύ μου άρεσε αυτό σου το ποστ τίτσερ!!! πολύ!)

Lina said...

=) μου άρεσ επολύ το ποστ σου, και οι λέξεις που χρησιμοποίησες, κυρίως το νόημά του βέβαια, και το πόσο κατασταλαγμένος μέσα σου ακούγεσαι.
πάντα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι πιό ελέυθεροι απ το μέσο όρο... =)

gatti said...

Εχεις πάρει την σωστή απόφαση. Μην αλλάξεις ποτέ! Τράβηξε το δικό σου δρόμο όσο δύσκολος κι αν φαίνεται.
Και ξέρεις κάτι; Είναι ευτύχημα που δεν υπάρχουν πρότυπα για να τα ακολουθήσει μια γκέι σχέση (πέρα από την γνωστή "καρικατούρα" που έτσι κι αλλιώς ήταν αδύνατον να σε εκφράζει). Γιατί αυτή ακριβώς η έλλειψη προτύπων σου επέτρεψε να ακολουθήσεις το ένστικτό σου και να δοκιμάσεις τα όριά σου!

ΥΓ. Τέτοια γράφεις και με κάνεις να σε λατρεύω σωστέ μου άνδρα!!!
:-*

Hfaistiwnas said...

Πόσο δίκιο έχεις. Τελικά πρέπει να είναι οι μόνες σχέσεις ( οι γκέϊ) που δεν έχουν προτυπα... Μήπως αν είχαν θα ήταν και προβλέψιμες;
φιλιά!

nikisot said...

epeidh h sxesh mas einai teleia gia ayto de grafeis kati e?
:P:P
pantws 3ereis pws se agapw kai sena kai ton antizhlo mou

Wrong Guy said...

pavlos ti amo anch'io!

dora οικογένεια και φίλοι είναι κάποιες φορές σημεία ασφάλειας αλλά και κάποιες φορές οι μεγαλύτερες φυλακές μας.Θάνατος στις ρέπλικες,να τις βλέπουμε μόνο στο Blade Runner!

oni σε βρίσκω σοφό,εγώ στην ηλικία σου κόντευα να χαζέψω επειδή έψαχνα πολύ τα πράγματα.όταν ηρέμησα,τότε μου ήρθαν όλα.

rev μα για αυτό είμαι εγώ εδώ γλυκέ μου,για να σου δείχνω οπτικές που δεν είχες προσέξει ;-)

tovene και που ξέρεις αν δεν λειτουργήσει και σε ΣΕΝΑ έτσι;

x oyranoy επιτέλους,και μια φορά που συμφωνείς ;-)

Wrong Guy said...

apsoy μακάρι,δεν μπορώ να προδιαθέσω τίποτα,το ζήτημα είναι να παραμένεις χαλαρός και ήρεμος σε ότι και αν έρχεται-και αυτό είναι και συμβουλή και για τους 2 μας!

lina μπα,μη φανταστείς,έχω και μπόλικες ανασφάλειες,αλλά για μερικά πράγματα προσπάθησα να σιγουρευτώ για να προστατεύσω πρώτα τον εαυτό μου και μετά τους γύρω μου

gatti το βλέπω σαν πρόκληση,έχεις δίκιο,να σου πω όμως,μεταξύ μας,καμιά φορά μου τη δίνει και θέλω να ήταν όλα πιο απλά,πέφτω για λίγο,τσατίζομαι-μετά ξυπνάει μέσα μου ο μαχητής και συνεχίζω!

hfaistiwnas απλά αυτό που θέλω να πω είναι πως καμιά φορά το προβλέψιμο σου δίνει μια ευκολία.και εγώ είμαι πολύ βολεψάκιας!

moody η σχέση μας αγάπη μου είναι τόσο άλλου επιπέδου,που αν μας γνώριζε ο Πλάτωνας τώρα όλοι θα μιλούσανε για Μουντική σχέση και όχι για Πλατωνική

kanataki said...

αυτό μόνο μου λειπε

να προβληματιστώ που δεν έχω γκει σχέση


υγ ρε τι μας βρήκε βραδιάτικο!

gay super hero said...

Κι εγώ ρε γαμώτο ποτέ δεν μπορούσα να ταυτιστώ με τις κομμώτριες. Πάντα προτιμούσα τις μακιγιέζ ;-Ρ

'Ενα ερώτημα προς τον ψυχαναλυτή: αν η πραγματική ανάγκη κάποιου είναι να εκπληρώνει κάποιους ρόλους, τότε τι γίνεται; Έε;

Wrong Guy said...

kanataki να κάνεις μια γλυκιά μου.εμείς πως έχουμε δλδ?

gay super hero τότε είναι μαζοχιστής,δεν έχει δικιά του προσωπικότητα και αρέσκεται να ταυτίζει τις ανάγκες του με αυτές των άλλων.ε, μη μου πεις πως είναι φυσιολογικό!

mahler76 said...

"Δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί. Ξέρω μόνο πως θέλω να το βιώσω."

Τα είπατε όλα. και λέω είπατε και όχι είπες γιατί είμαι σίγουρος πως αυτό το πόστ είναι γραμμένο απο τους 2 σας.
Καλή σας μέρα.

If...ιγένεια said...

Μπράβο ρε ρονγκ..

Patrick said...

Οταν γράφεις σοβαρό post,μην έχεις τις φωτογραφίες των τσουλακίων να εναλλάσονται δίπλα,γιατί αποσυντονίζομαι...
Nice post,btw...

gay super hero said...

Τα πράγματα δεν είναι τόσο άσπρα ή μαύρα. Ξέρεις ότι υπάρχουν πολλές γυναίκες π.χ. που αντλούν μεγάλη ικανοποίηση και βρίσκουν νόημα στη ζωή τους με το να εκπληρώνουν όσο πιο άψογα γίνεται το ρόλο της μητέρας. Ή πολλοί άντρες που αντίστοιχα βρίσκουν νόημα στη ζωή τους εκπληρώνοντας το ρόλο του οικογενειάρχη. Αυτές είναι οι ανάγκες τους και δεν νιώθουν την ανάγκη να σπάσουν τα καλούπια όπως λες.

One Big DJ said...

Den exoume na kanoume me fyla alla me anthrwpous kai stis dyo periptwseis. Well said. Einai proswpikos o agwnas kai xwris tampeles sto ti tolmai na zisei o katheis.

Wrong Guy said...

mahler γεγονός είναι πως μετά από τόσο καιρό,κάνουμε πλέον κοινές σκέψεις,μοιραζόμαστε πολλές απόψεις.αλλά είχαμε και την προδιαθέση από πριν!

ifigeneia :-)

patrick πρέπει να μάθεις να συγκεντρώνεσαι ανεξαρτήτως περισπασμών.επίτηδες το κάνω για πράκτις!

super hero εσύ μιλάς για ρόλους μέσα σε μια οικογένεια,το οποίο είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα.εγώ αναφέρομαι σε ερωτικές-συναισθηματικές σχέσεις που έχουν άλλη χροιά

big dj πιστεύω πως δεν τον κάνουν όλοι,και ότι εμένα προσωπικά θα με βόλευε πολύ να μου έδειχνε κάποιος το δρόμο και απλά να ακολουθούσα,γιατί βαριέμαι να ψάχνομαι.αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να λειτουργήσω έτσι.

Provato said...

yes indeed, καράindeed!


εγκριν εγκρίν εντατίκ.

orestis said...

Έγραψες....

δεν έχω λόγια, οπότε θα πω τα δικά μου, ξέρεις τώρα εσύ!

Είστε τέλειοι, απίστευτοι, κούκλοι...

Οκ, φτάνει τόσο για σήμερα!

Φιλάκια κι να νιώθεις πάντα έτσι!

Anonymous said...

ωραίο το κείμενο, τολμηρές οι σκέψεις σου. υπάρχουν και στους ετερόφυλους ανθρώπους προσωπικότητες που δεν ακολουθούν τα πρότυπα "σχέση-αρραβώνας-γάμος/συνήθεια/δράση-αντίδραση/παραίτηση" και κυνηγούν στην ζωή τους (ακόμη και μέσα σε ένα γάμο) νέα πρότυπα.Η ομοφυλόφιλη ζωή δεν έχει, όπως λες, όμοια πρότυπα (αν και οι ομο-γάμοι γίνονται κακές μιμήσεις ετερο-προτύπων).Η ομοφυλόφιλη ερωτική επιλογή προσφέρει μία ελευθερία που είναι δύσκολο να την διαχειριστούμε, γιατί όπως κάθε ελευθερία επιλογής θέλει "τόλμη". Η δική σου πρόταση ελευθερίας, το να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες του άλλου είναι η πιό δύσκολη μορφή αγάπης, που παραιτείται από τις εγωϊστικές θέσεις, αφήνει το εγώ, γιά να εξερευνήσει το εσύ και να δημιουργήσετε μαζί το εμείς. σου εύχομαι καλό δρόμο.

fevis said...

Νομίζω πως το να ακολουθείς την καρδιά και την ψυχή σου είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να σε βγάλει κάπου.. Καια υτό ισχύει για όλους μας.. Υπέροχο κείμενο... Ευχαριστούμε πολύ που το μοιράστηκες μαζί μας..

xipasmenos said...

Ωραίες φωτογραφίες, κατα τα άλλα ως ρηχός άνθρωπος δεν έδωσα καμία σημασία στο κείμενο αφού δεν είναι Arlekin.....

{Έτσι βιώνω και γω τις σχέσεις μου...}

Wrong Guy said...

provatos μπα?μας θυμήθηκες εσύ;;;;;

orestis λέγε,λέγε εσύ,δε βαριέμαι να ακούω!

ritz (από τόλμη και γοητεία)

"οι ομο-γάμοι γίνονται κακές μιμήσεις ετερο-προτύπων" συμφωνώ απόλυτα,πολύ ωραίο γράψιμο!

fevis είσαι πολύ γλυκιά, το να ακούω τέτοια από κάποιον ήδη παντρεμένο,έχει σημασία για μένα

xipasmenos βάζε το χέρι σου δίπλα και διάβαζε!

g for george said...

Wrong, με τρομάζεις.
Τα ίδια σκεφτόμουν πριν λίγες μέρες.

PETRITO ZEZUS said...

Nai nomizw oti prepei na estiazoume mesa mas.Oloi ligo poli exoume mia eikona toy eaytou mas gia to pws theloume na ginoume kai ti theloume na kanoume, pou sinithws erxetai se antithesi me ton meso oro.
Mas fenetai dyskolo na kratithoyme sta pisteyw mas, alla einai i moni swtiria kai dieksodos, me timima fysika(na se thewroun parakseno,idiorrythmo kai paei legontas..)
The choise is up to us..

Wrong Guy said...

george θυμάσαι τι λένε για τα μεγάλα πνεύματα;και δεν εννοώ το Μεγάλο Μανιτού

petrito ελπίζω εσύ να έχεις κάνει τη ΣΩΣΤΗ επιλογή ;-p

PETRITO ZEZUS said...

My dear mr. Wrong πιστεύω ότι time will show αν και ενδόμυχα το ξέρω.
Επίσης μην ξεχνάμε ότι η ΣΩΣΤΗ επιλογή είναι μια αέναος διαδικασία,
i'm always working on it.
xx

Wrong Guy said...

χαίρομαι να ακούω ανθρώπους που δε φοβούνται να οδηγηθούν από τα θέλω τους,ανέβηκες σκάλες στην εκτίμηση μου ;-)

Equilibrium said...

Στο γυμνάσιο είχαμε έναν καθηγητή που ρωτούσε έναν έναν μας σε ποιον θέλουμε να μοιάσουμε όταν θα μεγαλώσουμε. Ηθοποιοί, μοντέλα, τραγουδιστές, ποδοσφαιριστές ακούγονταν μόνο. Ένας είπε στον πατέρα μου. Ίσως και να μην είχε άδικο. Οι γονείς μας είναι δυνατά σημεία αναφοράς ή αποφυγής, είτε μεγαλώνοντας παίρνουμε κάτι από αυτους, ειτε τρέχουμε μακριά τους. Είμαι χαρούμενος που δεν ισχύει το 2ο. Και χαρούμενος που στον καθηγητή απάντησα τότε "Σε μένα" αν κι όλοι γέλασαν και με είπαν ψώνιο, εγώ ήξερα τι εννοούσα, και τώρα βλέπω να το λέει και κάποιος άλλος, σε ευχαριστώ :)

Related Posts with Thumbnails