Monday, June 25, 2007

Μariah Carey - Θέλω να πίνω το μέλι σου

Αγαπητές φίλες και φίλοι.

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να εγκαινιάσουμε μια νέα σειρά ποστ αφιερωμένων στην μεγάλη καλλιτέχνιδα Mariah Carey. Φυσικά δε θα κάνουμε μια απλή αναφορά. Θα προσπαθήσουμε να εντρυφήσουμε στο έργο της στο σύνολο του. Θα επιχειρήσουμε μία κάθετη και οριζόντια ανάλυση στους στίχους των τραγουδιών της. Η διαδικασία θα είναι επίπονη, καθώς τα κρυφά νοήματα απαιτούν και δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, όμως με τη συνδρομή σας και τις διορθώσεις σας σε τυχόν παραλείψεις μας, ευελπιστώ πως θα διορθωθούμε. Πρώτα θα παρατίθεται ο αρχικός στίχος και ακριβώς από κάτω θα ακολουθεί η μετάφραση.


Θα θέλαμε επίσης να θίξουμε και το θέμα της ορολογίας. Είναι κοινός τόπος ότι στις μεταφράσεις πρέπει να ενστερνίζεσαι το γλωσσικό ιδίωμα που χρησιμοποιεί ο εκάστοτε ήρωας. Αν για παράδειγμα μεταφράζαμε ένα βικτωριανό λογοτεχνικό πόνημα του 18ου αιώνα θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε το λεξιλόγιο που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή. Στη δική μας περίπτωση το λεξιλόγιο είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις αξίες της ηρωίδας.


Πρώτη απόπειρα το

Ηoney - Θέλω να πίνω το μέλι σου

Για να απολαύσετε πιο ολοκληρωμένη την εμπειρία προτείνουμε να πατήσετε το play, ώστε να ικανοποιηθεί και η αίσθηση της ακοής.



Οoh, ooh, honey got me hooked on you

Ου ου ου Το μέλι σου είναι γλύκα


Honey, You can have me when you want me
Γλύκα, μπορείς να με παίρνεις όποτε θέλεις

You just simply ask me to be there
αρκεί να στείλεις ένα μύνημα

And you're the only one who makes me come running
Και εγώ θα έρχομαι τρέχοντας

Cause what you got is far beyond compare
γιατί μόνο με το λούτσο σου ευχαριστιέμαι πήδημα

And its just like honey
Και είναι σαν μέλι

When your love comes over me
όταν μου τα ρίχνεις στη μούρη

Oh baby, I've got a dependency
Μωρό έχω εξάρτηση

Always strung out for another taste of your honey
Θέλω συνέχεια να δοκιμάζω το "αγγούρι"



*Chorus* Ρεφρέν
It's like honey when it washes over me
Είναι σα μέλι τα φλόκια σου όταν πλένομαι με αυτά


You know sugar never ever was so sweet
Ξέρεις ούτε η ζάχαρη δεν είναι τόσο γλυκιά

And I'm dyin for ya, cryin for ya, I adore ya
Και σκίζω τις κιλότες μου για πάρτη σου, πάρε με απόψε
στο κρεβάτι σου


One hit of your love addicted me
Ένα φλόκι σου με πήρε ξώφαλτσα στη μάπα


Now I'm strung out on you darlin'
Και τώρα είμαι εξαρτημένη χωρίς πλάκα


Don't you see every night and day
Δε βλέπεις ότι όλη μέρα

I cant hardly wait for another taste of honey
Περιμένω για να παίξω τη φλογέρα


Honey I can't describe Δεν μπορώ να περιγράψω
How good it feels inside Πόσο ωραία νιώθω όταν με πηδάς
Honey I can't describe Δεν μπορώ να περιγράψω
How good it feels inside Πόσο γουστάρω να με τρυπάς


I can't be elusive with you Honey
Δε θα είμαι άπιαστη για σένα

Cause it's blatant that I'm feeling you
Γιατί είναι προφανές ότι σε γουστάρω

And it's too hard for me to leave abruptly

Και είναι τόσο απαίσιο όταν βγαίνεις απότομα από μέσα μου γιατί χτυπάει το τηλέφωνο


Cause you're the only thing I wanna do

Γιατί μόνο με σένα θέλω να το κάνω



And its just like honey
Και είναι σαν μέλι

When your love comes over me
όταν μου τα ρίχνεις στη μούρη

Oh baby, I've got a dependency
Μωρό έχω εξάρτηση

Always strung out for another taste of your honey
Θέλω συνέχεια να δοκιμάζω το "αγγούρι"


*Chorus* Ρεφρέν
It's like honey when it washes over me
Είναι σα μέλι τα φλόκια σου όταν πλένομαι με αυτά


You know sugar never ever was so sweet
Ξέρεις ούτε η ζάχαρη δεν είναι τόσο γλυκιά


And I'm dyin for ya, cryin for ya, I adore ya
Και σκίζω τις κιλότες μου για πάρτη σου, πάρε με απόψε
στο κρεβάτι σου


One hit of your love addicted me
Ένα φλόκι σου με πήρε ξώφαλτσα στη μάπα


Now I'm strung out on you darlin'
Και τώρα είμαι εξαρτημένη χωρίς πλάκα

Don't you see every night and day
Δε βλέπεις ότι όλη μέρα

I cant hardly wait for another taste of honey
Περιμένω για να παίξω τη φλογέρα.


baby i can hardly wait
Μωρό είμαι μούσκεμα
gotta have another taste
Πρέπει να τον ξαναφάω


whoa whoa every little thing you do Αχ βαχ ότι θες κάνε μου
whoa whoa honey got me hooked on you Αχ βαχ θέλω να είμαι "γαντζωμένη" πάνω σου



*Chorus*(x3)

22 Comments:

zekia said...

xaxaxaxa!!! koryfaio!! poly kalh h apodosh twn stixwn!

brexians said...

xaxaxaxaxa
alla gia metafrastis theleis akomi doulia lol

Neverlandean said...

O Φοίβος απέθανε! Ζήτω ο Wrong Guy! Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

"Και σκίζω τις κιλότες μου για πάρτη σου, πάρε με απόψε στο κρεβάτι σου"

Νομίζω η ελληνική βερσιόν είναι ό,τι πρέπει για τη Λατόγια ή την Κόμισσα! Με λίγο ζόρισμα μπορεί να το έλεγε και η Αλεξανδράτου! LOL

ethanandthecity said...

wrong guy πες αλεύρι!
Η Έφη Σαρρή για δυναμικό comeback σε γυρεύει!
γιατί δηλαδή καλύτερο ήταν το "στα βράχια της Αλλόνησου βρήκα το παντελόνι σου"?
Υποκλίνομαι!

g for george said...

Κορυφαίο!!!!!!!!!
Δηλαδή και χωρίς πλάκα τώρα, παίζει σοβαρά αυτή να είναι η between the lines μετάφραση των στίχων!

Δηλώνω πλέον θαυμαστής σου!

Provato said...

χιλιάδες οπαδοί σου με ρομποτική φωνή επαναλαμβάνουν ενώ περπατάνε σαν νευρόσπαστα ανθρωποειδή στο σύνταγμα. (ανάμεσά τους κι εγώ...):

wrong guy rules. wrong guy rules. wrong guy rules...

τρελό respect! και λολ!

(επίσης θύμησέ μου να μου πω ότι μιλάω πολύ ωραία ελλήνικος...) μπεεεε ρε τρελέ. είσαι τέλειος!

nikisot said...

xaaaaaaaxaxaaaaaaaa
egw protinw mpezentakou pantws:p
mprabo wrong guy poly gelasa :p

Wrong Guy said...

Ποια είναι η Κόμισσα ρε Νέβερ;

Δημήτριε είναι πρωτόλεια η δουλειά μου, θα καλυτερεύσω με τον καιρό!

Ιθαν, αγαπημένος στίχος είναι "τα ξυριστικά σου στα ανοιχτά της Κάσου"

Ζέκια είχε πολύ υλικό και η πηγή της έμπνευσης.

George Μ'αρέσει που διαβάζεις πίσω από τις λέξεις!

Provato Είσαι φαν του Μπλέιντ Ράνερ ε;Αυτή η εικόνα μου ήρθε με το σχόλιο σου!

moodygirl Η Μπεζεντάκου απευθύνεται σε εγχώριο κοινό. Η άλλη πιο διεθνής. Και τριεθνής μη σου πω!

nanakos said...

Δεν το βρίσκω καθόλου αστείο να κοροϊδεύεις μια καλλιτέχνιδα σαν τη Mariah! Έχει η δική σου φωνή 5 οκτάβες?!

Λυπάμαι αλλά θα σε βγάλω από τα λίνκς μου!
Και θα το πω και στη Mariah!

kanataki said...

αυτό το φλόπι..εδώ μου κάθεται!

Wrong Guy said...

Μπράβο ρε Νανάκο!Ειδικά από εσένα περίμενα ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ σε αυτό το ζήτημα. Αν μου έρθει καμιά μύνηση, από Αμερική εσένα θα στείλω στα δικαστήρια με ψεύτικη ταυτότητα ότι είσαι ο Wrong guy. Θα τους λές "Είμαι ο Wrong guy" και θα είναι αλήθεια!

Ρε Δόνα άλλο φλόκι και άλλο φλόπι! (πως λέμε φλόπι ντισκ;)

Nikos said...

̔And it's too hard for me to leave abruptly
Και είναι τόσο απαίσιο όταν βγαίνεις απότομα από μέσα μου γιατί χτυπάει το τηλέφωνο"

Δεν ειναι όντως σπαστικό όταν χτυπάει το τηλέφωνο την ώρα του σεξ?

Neverlandean said...

Δεν ξέρεις την Κόμισσα; Απαράδεκτος!

Δεν πειράζει, τώρα που το ξανασκέφτομαι είναι γραμμένο για τη Λατόγια. Θα είναι το επόμενο single μετά το "Θέλω πίπα" (με καπνό - που πήγε το βρώμικο μυαλό σου;) :P

Mr.F είσαι αλλού LOOOOOOOL. Λατόγια που σου χρειάζεται! :PPPP

kanataki said...

εννοείται πως εννοείται Φλόκι

λες να έχω καταπιεί φλόπι ντισκ????

ds said...

@Wrong Guy
Μα τι σου έφταιξε η Mariah Carey? Εδώ στην Ελλάδα έχουμε ΤΑ σούργελα!

@Neverlandean
Τουλάχιστον η Αλεξανδράτου είναι πιο όμορφη...

relative_stranger said...

Je t'aime παντού (όχι μόνο στο Ελλάντα)

One Big DJ said...

Τα θερμά μου συγχαρητήρια για την καλύτερη απόδοση του between the lines νοήματος του τραγουδιού!!!!Επίσης σκέψου να κάνεις και το Emotion..xixixixix

Wrong Guy said...

@ Dynx Το σούργελο είναι ιδέα δεν είναι ιδιότητα!Αυτό συνεπάγεται τη διαφυλετικότητα και την παγκοσμιότητα του φαινομένου. Όσο για την αγαπημένη σου Αλεξανδράτου θα συμφωνήσω ότι είναι πολύ ωραία. Αλλά μέχρι εκεί!

@ Relative stranger Το παραπάνω σχόλιο θα μπορούσε να ταιριάξει σαν απάντηση και για σένα (όχι αυτό για την Αλεξανδράτου)!Ευχαριστώ για το σχόλιο και πολλά welcome!

@ Big dj Εδώ ίσως μπαίνω λίγο στα χωράφια σου καθότι εσύ είσαι ο dj αλλά το αφιέρωμα θα συνεχιστεί δριμύτερο!Επίσης welcome!

@ Donna Tsaper Είσαι 3,5 ίντσες; :-)

@ Μr.F you sexy animal!!!

Erisadesu said...

στείλε μου καλό μου ένα mail έχασα την διεύθυνσή σου...

Phoebus said...

auhauhauahuhauhuauha

apolaystiko to post soy, glyke moy wrong!!!

to kalytero dynodeytiko gia ton prwino kafe :P

Κώστας said...

Ορίστε, ολόκληρη μετάφραση έκανες! Και μάλιστα αφιλοκερδώς!

Κράτα τα πνευματικά δικαιώματα!

Kleon Gelastos said...

Μέλι

Περνάν οι τουρκογύφτισσες να παν στο πανηγύρι.
Οι φούστες ανεμίζουνε, οι μπούστοι αφροφουσκώνουν
ανάλαφρο περπάτημα τα ποδαράκια απλώνουν
και μια δροσιά ξεχύνεται στο καυτερό λιοπύρι.

Περνάν οι τουρκογύφτισσες κι όπου το μάτι γείρει
βλέπει χεράκια μελαψά σαν πλόκαμοι ν΄απλώνουν
και κόρφους ασημόχρυσους που πόθους ξεσηκώνουν-
πόθους που μοιάζανε νεκροί και που φαντάζαν στείροι.

Πετράδια ψεύτικα τ΄ αυτιά και το λαιμό στολίζουν
κι έρωτες στα φιδίσια τους μαλλάκια παιχνιδίζουν.
Κι όταν το λάστιχο κορμί ξεδιάντροπα λυγάνε,
μοιάζουν θεές της ηδονής και της χαράς αγγέλοι
που αν τα δροσάτα χείλη τους δαγκάσεις στάζουν μέλι
και ζαχαρένιες σαϊτιές τα μάτια τους πετάνε.

Γιώργης Χολιαστός

Related Posts with Thumbnails