Wednesday, June 27, 2007

Mariah Carey - Ο καραγκιόζης

Στη δεύτερη μας απόπειρα να προσεγγίσουμε το έργο της Mariah Carey επιλέχθηκε το κομμάτι Heartbreaker. Το τραγούδι είναι ντουέτο και την αγαπημένη μας τραγουδίστρια συνοδεύει ο Jay Z (μετέπειτα γκόμενος της Beyonce). Εδώ μελετάμε την αντιφατική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα, οι οποίοι προφανώς δεν ταυτίζονται πνευματικά ο ένας με τον άλλο, αλλά έχουν σαν μέσο επικοινωνίας την σωματική επαφή. Το σαρκικό στοιχείο είναι έντονο και εδώ. Στο πρώτο μέρος οι στίχοι επικεντρώνονται στο θηλυκό στοιχείο και τις ανάγκες που έχει αυτό, ενώ το δεύτερο μέρος σκιαγραφεί τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τα πράγματα το αρσενικό στοιχείο. Η πόλωση που αναπτύσσεται ανάμεσα στους δυο έχει απρόσμενες συνέπειες. Θα τολμούσαμε να πούμε πως το τραγούδι κινείται στα πλαίσια μιας αρχαίας ελληνικής τραγωδίας.


Η ηχητική συνοδεία θα σας βοηθήσει να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.







Heartbreaker - Ο καραγκιόζης


[Jay-Z]
Hey
Κούκλα

You gotta bounce to it like this
Κάνε σπαγγάτο πάνω του

You almost gotta watch to this
Και εγώ θα σε τραβάω με κάμερα

Uh-huh Αχ ναι


[Mariah]
Boy your love's so good I don't wanna let go
Μωρό το πουλί σου είναι τόσο νόστιμο που το θέλω συνέχεια

And although I know I should I can't leave you alone
Και δεν μπορώ να σταματήσω να στο γλείφω ακόμα και μετά από 5 ώρες.

'Cause you're so disarming
Γιατί είσαι τρελό τεκνό

I'm caught up in the midst of you
Με τραβάει αυτό που έχεις ανάμεσα στα πόδια σου

And I can not resist
Δεν μπορώ να του αντισταθώ


Chorus - Ρεφρέν

1 - Boy if I do The things you want me to
Μωρό θα πραγματοποιήσω τα πιο υγρά σου όνειρα

The way I used to do
Όπως μόνο εγώ ξέρω

Would you love me, baby?
Πάρε με μωρό μου

Holding me, feeling me
Πέτα μου τα βούρδουλα έξω

or would you go and break my heart
Ξεβούλωσε μου τους σωλήνες

2 - Heartbreaker, you got the best of me
Καραγκιόζη μου πήρες την παρθενιά

But I just keep on coming back incessantly
Αλλά εγώ είμαι πολυοργασμικιά

Oh why, did you have to run your game on me
Γιατί έπαιξες το παιχνιδάκι σου μαζί μου;

I should have known right from the start
Έπρεπε να το ξέρω η τραγικιά

You'd go and break my heart
Ότι θα με πήδαγες και μετά θα μου πέταγες αυγά

Give me your love Δως μου τα υγρά σου
(x8)


It's a shame to be so euphoric and weak
Είναι ντροπή να υγραίνομαι τόσο

When you smile at me
Όταν μου τον πετάς έξω

And you tell me the things that you know
Και μου δείχνεις τις τεχνικές που ξέρεις

Understatement to relinquish my love to you
Άσχετα αν μετά με φτύνεις

But I can not resist at all
Τα κάνω όλα μαζί σου

Chorus - Ρεφρέν

1 - Boy if I do The things you want me to
Μωρό θα πραγματοποιήσω τα πιο υγρά σου όνειρα

The way I used to do
Όπως μόνο εγώ ξέρω

Would you love me, baby?
Πάρε με μωρό μου

Holding me, feeling me
Πέτα μου τα βούρδουλα έξω

or would you go and break my heart
Σπάσε μου τα πρέκια

2 - Heartbreaker, you got the best of me
Καραγκιόζη μου πήρες την παρθενιά

But I just keep on coming back incessantly
Αλλά εγώ τελειώνω κάθε δυο λεπτά

Oh why, did you have to run your game on me
Γιατί έπαιξες το παιχνιδάκι σου μαζί μου;

I should have known right from the start
Έπρεπε να το ξέρω η ηλίθια

You'd go and break my heart
Ότι θα με πήδαγες και θα με άφηνες στα αζήτητα


[Jay-Z]
She wanna shop with Jay, play box with Jay
Θέλει να ψωνιστεί με τον Jay, να παίξει το Xbox του Jay

She wanna pillow fight in the middle of the night
Γουστάρει ερωτική πάλη στη μέση της νύχτας

She wanna drive my Benz with 5 of her friends
Γουστάρει παρτούζα με 5 φίλες της στη Μερσεντές μου

She wanna creep past the block spyin' again
Θέλει να παίρνει μάτι ενώ πηδάω άλλη

She wanna roll with Jay, chase the skeeos away
Θέλει να κυλιστεί με το Jay, να την παίρνει outdoor

She wanna fight with lame chicks, blow my day
Γουστάρει να ρίχνεται σε ρινγκ με λάσπη με άλλες γκόμενες

She wanna inspect the rest, kick me to the curb
Θέλει να τη δένω με χαλινάρια και μετά να τη βαράω

If she find a strand of hair longer than hers
Να την αρπάζω από τα μαλλιά και να την πετάω στο πάτωμα

She want love in the jacuzzi, rub up in the movies
Γουστάρει φάση στο τζακούζι, να μου τρίβεται σε πορνοσινεμά

access to the old crib, keys to the newbie
Να το κάνουμε σε σταύλο και στην καινούρια μου μεζονέτα

She wanna answer the phone, tattoo her arm
Θέλει να χτυπήσει τατουάζ στον κώλο της Jay was here

That's when I gotta send her back to her moms
Όταν τη διαολοστέλνω

She call me "Heartbreaker"
με λέει "Καραγκιόζη"

But she know she love Jay because
Άλλα ότι και να της κάνω πάντα έρχεται πίσω

She love everything Jay say, Jay does
γιατί γουστάρει το πώς την παίρνω

And uh... Ου ου ου…

Chorus – Ρεφρέν



Με την ολοκλήρωση του δεύτερου κύκλου μεταφράσεων θα θέλαμε να επιχειρήσουμε μαζί μία καταγραφή των θεματικών εμμονών της αοιδού. Περιμένουμε τις απόψεις για το ποιοι πιστεύετε πως είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους κινούνται οι στίχοι και τα νοήματα τους. Οι γνώμες δε θα λογοκριθούν και κρίνονται απαραίτητες για τη δημοκρατική διακίνηση των ιδεών.

Ευχαριστούμε,

Η συντακτική ομάδα "Lord bless Mariah"

24 Comments:

gsus said...

Στη φωτό στο τέλος έχει πουλί;

Dannossiel said...

στην αρχή πάγωσα.λέω δεν είναι δυνατόν να γουστάρει Mariah.μετά διάβασα απλά τη μετάφραση και γέλασα.λολ."έπρεπε να το ξέρω η τραγικιά..."λολ.επίσης καταπληκτική η τελευταία φωτό!
το κεντρικό νόημα του τραγουδιού είναι ότι όταν είσαι deep into the sex haze δε νιώθεις απλά τίποτα.

Dannossiel said...

But I just keep on coming back incessantly
Αλλά εγώ τελειώνω κάθε δυο λεπτά

ΜΠΟΥΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!μακράν η καλύτερη ερμηνευτική μετάφραση έβερ(τ)!

ΗarryTsopanos said...

xaxaxa nice trans-exualation

ethanandthecity said...

yo man! respect!

zekia said...

emena mou arese poly h analysh sthn arxh... mporeis na to kaneis kai dokimio, meleth... na bgaleis kai lefta! tzampa h metafrash??

Neverlandean said...

Λοιπόν η θεματική εμμονή της αοιδού είναι προφανώς τα ΥΓΡΑ. Με μια γρήγορη ανάγνωση των ασμάτων φαίνεται ξεκάθαρα.

:PPPP

Wrong Guy said...

Gsus αυτή είναι μια απο τις πιο αγαπημένες φωτό της αοιδού.Αυτός που την έφτιαξε πρέπει να είναι τουλάχιστον έτη φωτός μπροστά.

Ντανοσιελ Ο στίχος αυτός είναι η κορωνίδα πιστεύω της μεταφραστικής μου δεινότητας , χαίρομαι που τον εκτίμησες. Είναι προφανές πως δουλεύει σε 2ο επίπεδο. και 3ο μη σου πω.

Χάρης όντως ΤΡΑΝΣ!!! χαχα thanx για το σχόλιο

Ίθαν Η ενθάρρυνση σου με κάνει να συνεχίζω.

Ζέκια Καλή ιδέα. Τόσες και τόσες παπαριές μας σερβίρουν με σοφιστικέ περιτύλιγμα, κάτι θα βγάλω και εγώ!

Νέβερ Εσένα περίμενα για να πιάσεις το ΒΑΘΟΣ και το ΚΕΝΤΡΟ της έρευνας μου. Είσαι αστέρι και σε χρίζω επίτημο μέλος της ομάδας "Lord bless Mariah"

nanakos said...

Eγώ εξακολουθώ να σε καταδικάζω και χτες όλο το βράδυ μιλούσα με τη Μαράια και τις 5 οκτάβες της και βρήκαμε τρόπους για να σε βάλουμε φυλακή!

g for george said...

Ρε συ Wrong, ξέρεις πόση μα πόση ώρα έκανα να γράψω αυτό το κόμμεντ γιατί δεν μπορούσα από τα γέλια;

Το τελειωτικό χτύπημα ήταν η τελευταία φωτό! Ευτυχώς που μένουμε σε μονοκατοικία γιατί θα με άκουγε όλη η γειτονιά τόσο δυνατά που γελούσα! Να 'σαι καλά, με έφτιαξες απίστευτα!

igiann said...

Mou eftiakses ti mera. Auta

Wrong Guy said...

Nanako μίλησες και με τις 5 οκτάβες;Υπάρχουν δηλαδή,δεν είναι urban legend?

George Αφού σε έκανα να γελάσεις έστω και λίγο, άξιζε ο κόπος μου να ψάχνω πως να μεταφράσω το Understatement to relinquish my love to you!

John Να μας ξανάρθεις,μπορεί να γελάσουμε και πιο πολύ!

Neverlandean said...

Wiii, είμαι επίτιμο μέλος! THANKS! :)
Έλεος πια με τις οκτάβες, η Kelly μου έχει 3.2 και είναι πολύ καλύτερη.

Wrong, νομίζω πως το "σκίζω τις κιλότες μου για πάρτη σου, πάρε με απόψε στο κρεβάτι σου" είναι ο πιο μεγαλειώδης στίχος σου. Τουλάχιστον, εμένα με άγγιξε βαθιά. LOOOL

g for george said...

Επανέρχομαι στο θέμα με ένα ερώτημα που έχω εδώ και χρόνια, όσον αφορά το "φαινόμενο" Mariah...

Πώς είναι δυνατόν μια κοπέλα που ξεκίνησε με τόσο όμορφα τραγούδια και τόσο προσεγμένη εμφάνιση, ξαφνικά να πετάει βυζί και μπούτι έξω; και συγγνώμη για την έκφραση, δλδ...
Είναι πραγματικά από τα ανεξήγητα.

Any help?

Anonymous said...

H πλαστική γυναίκα. Έπρεπε να διατίθεται και σε φουσκωτή έκδοση. Κρίμα για την τόσο ωραία φωνή. Καλά την χτύπησε η ηλικία; Αλλά και το Χόλιγουντ με τη δικτατορία της εμφάνισης καταπίνει τα τέκνα του. Αλλά και πάλι, η Μαντόνα κρατάει ένα επίπεδο (συγκριτικά πάντα)

Neverlandean said...

Αν περιμένεις να σχολιάσω το τελευταίο, Wrong, θα κρατηθώ και δε θα το κάνω....

veloz said...

poiiti perna mia bolta apo ta meri mas, exw post gia sena!

Wrong Guy said...

Τζορτζ για να κατανοήσεις καλύτερα τη ζωή και της τραγουδίστριας θα μπορούσες να δεις το μνημειώδες "Gliter" το οποίο είναι ημιβιογραφικό.Αν το αντέξεις μέχρι το τέλος, θα δεις τι έγινε.

Ντόρα, κρίμα γιατί όσο πιο πολύ βύζι βάζει η κυρία τόσο πιο πολύ ξεπέφτει.

Νέβερ, η αλήθεια είναι πως το περίμενα ΚΑΙ αυτό!

Κώστας said...

Αυτό ήταν καλύτερο κι απ' το προηγούμενο!

Άντα Φτυς said...

Σε βρήκα από τον Πρόβατο. Έχω πάθει πλάκα με το blog σου. Αν δεις στο tracker ότι κάποιος τρελός το διάβασε από το τέλος προς την αρχή, μη σκιαχτείς, ήταν η Φτυς.

Anonymous said...

Έκανα βλακεία πριν, τώρα ξέρεις και το ονοματεπώνυμό μου.

Wrong Guy said...

Τρελαίνομαι να με ανακαλύπτουν και να με ρουφάνε ολόκληρο!!

χεχεχε

Anonymous said...

α να χαθείς, πρόστυχε....

Anonymous said...

καλη η μαραια.
www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον
για ολα τα σεξουαλικα γουστα

Related Posts with Thumbnails